Dream as if you could live forever... Live as if you only have today.

Alla inlägg under juli 2010

Av Johanna - 25 juli 2010 12:30


I just wanna let it go for the night

That would be the best therapy for me

 

en helt underbar kväll igår igen.. även fast vädret va bland de sämre..

hua så blött de vart när jag vinglade hem kl halv 3 i morse.. men aja..

lite vatten har ingen dött av.. :)

är imponerad av mig själv och några till att vi palla oss på en kväll till efter fredagens tunga dag.. haha.. men status till oss helt enkelt

för vissa låg hemma och sov och svor garanterat av våra samtal... hihi

hinkvis med smirnoff hamna på vårat bord.. hur kommer de sig?!.. ;)

fick mig iaf några sjukt galna skratt av en totalt desperat brud som.. gah jag vet inte riktigt men de e fan så pinsamt... hon va fugly, verkligen

så jag och en brud i toalettkön gjorde en kupp . haha

då vart den där bruden så avis så hon va tvungen att ramla för att få tebax sin uppmärksamhet... jag gick skrattandes därifrån och hamnade med helt främmande människor men hade trevligt ändå :)

annars säger jag tack till grabbarna som gjorde min kväll minnesvärd

idag känns de lite segt måste jag säga.. men de e helt okej.. ska ragga pizza sällskap snart tror jag.. e hungrig som ett djur men folk sover väl fortfarande

bara jag som e uppe med tuppen efter en kväll ute :)

 

äsch nog med detta nu... nu ska de bjussas på sköna beat..

några från kvällen igår

see ya lovers!

tjing

 

******

 

Cyndi Lauper - Girls Just Want To Have Fun

(min favvo , alla gånger)

 

J Brazil - Girl I'm Tryin

 

Dj Lee - Fugly

 

David Guetta feat Kid Cudi - Memories

 

Crew 7 - Give into the bass

Lanfranchi & Marchesini - Boys & Girls (The Real Booty Babes Remix)

David Guetta feat. Wynter Gordon - Toyfriend

Solo - Iyaz

I don't want to walk this earth
If I gotta do it solo...

Av Johanna - 24 juli 2010 16:02

...och hett för vissa, beror helt på hur man ser de... ;)

aningen hett under en filt eller två och en aning hett om rumpan för kusin min..

(sin fulla sambo och hon ramla i bastun och ramla med rumpan mot bastuagregatet)..

bara aningens ont möjligen!

 

******

 

Uppslutningen vart kanon ute på Jakobsaskäret, runt en 20-25 pers kanske?!

och dagen/kvällen/natten gav mig ett X antal härliga skratt och underbara minnen :)

kom från bastun runt 04.00 i morse efter att jag och en till vandra därifrån sist av alla typ.. haha sikken promenad hem eller hem och hem... till ett tält som stod där och vänta med en något onykter person där inne som vägrade flytta på sig... men efter några buffningar och svordommar så maka han på sig och jag kunde i lugn och ro byta om till torra kläder och krypa ner i min sovsäck och sova ett par timmar :)

jaa jag vet inte vad jag ska säga mer lixom.. ni måste nog uppleva detta själva om ni ska kunna förstå härligheten i detta..:)

men jag har iaf kommit på en sak..

jag e ABSOLUT ingen friluftsmänniska... haha... men okej de va kul

men tält ... nej tack! nästan jag hellre hade joinat de som låg på det jääääätte stooora liggunderlaget (ådå menar jag JÄTTE stort) under bar himmel.. :)

men i övrigt så bjöd kvällen på följande

-water-slide utan dess like... haha.. dvs byggplast från en klippa rakt ut i vattnet

-wakeboard

-grillning med Riktigt god mat, tack kocken.. :)

-musik från 3 bilbatterin och 3 baslådor.. dvs asgrymt ljud

-dans

-promenad i den jätte mörka skogen som ledde oss typ vilse, med ena armen full med ved och den andra handen upptagen med ett glas vin.. brutna fötter nej inte ett dugg!

-bastu och näck (för vissa)-bad i 12-13gradigt vatten... burr säger jag!

-promenad genom dy som stänkte något över hela mig.. haha

-och sist men inte minst.. redig fylla för vissa.. ;)

riktigt jäkla kul... ujuj.. brakfest.. Bara förnamnet!

 

******

 

ikväll kanske de blir grillfest eller nåt sånt trevligt...

vinflaskan anlände för en liten stund sen iaf :)

vi får se vad jag pallar efter en lååång natt och lite sömn

ha de bra alla...

bjussar på nån bild från gårdagen, de jag har på mobilen

ska försöka få tag i bilderna som i övrigt togs under kvällen..

 

                

"rädda kudden, död eller levande"... haha


bjussar på en låt oxå, som passar en aning iaf..

Bryan Adams - Summer Of '69


Oh when I lock back now
That was seemes to last forever
And if I had the choice
Ya - I'd always wanna be there
Those were the best days of my life...

Av Johanna - 22 juli 2010 13:26

Av Johanna - 21 juli 2010 21:11

borde jag må såhär?

nää de borde jag inte..


allt känns så himla vemodigt och meningslöst..

från att vara glad och inte tänka till att bli lessen och ha huvudet fullt med bulla tankar går på ett naffs...

de känns helt ärligt riktigt skit, och minnen och tankar gör inte saken bättre


går de att köpa en flygbiljett till världens ände, där ingenting kan skada mig?!

 

  

Av Johanna - 21 juli 2010 15:19

och på tal om namn så e de Johanna idag i kalendern.. så grattis till mig.. :)


så annars då, onsdag idag.. och de e hett.. 31 grader men inte fullt sol... jobbigt, för mitt huvud värker.. får jätte gärna komma lite åska eller regn nu så de lättar upp luften lite..

man e juh faktiskt inte jätte avis på bror min som firar en vecka nere i grekland med sin underbara sambo, eller jo jag e avis på utlandet men inte så jätte mycke på värmen.. ;)


******


annars händer väl inte så mycke... idag har jag haft tok städ på övervåningen och i min "walk in closet".. så glad att jag fick mig ett sånt ryck för de har sett för rääckigt ut ett tag.. har juh ändå bott här en månad nu, utan att några större ingrepp har blivit av men idag så.. :)

*stolt*

annars så va jag till sjukan i går.. de va vääääldigt blandade känslor när jag satt där.. och jag mådde såå dåligt när jag åkte där ifrån men men.. de har juh sina anledningar till varför de blev så... men tyvärr... tänker inte ta upp nåt sånt här då de är för privat.

ska strax vandra över till mammas jobb och lämna min nya jacka som jag fick hem i måndes.. mycke snygg sådan, men ska bara låta henne göra ett fix på den sen e den perfekt.. :)

fick även hem ett X antal linnen.. mycke nöjd med alla... yeey!

 

******


i morron ska de spenderas ännu mera pengar och på freda e de löning... gytt!

och på tal om freda... då e de inbokat i kalendern OM vädret tillåter F.E.T.T hela långa dagen och natten...

de kommer bli gränslöst kul och med en kock i bagaget så blir juh maten himmelsk :)

vad som vankas då.. ja de får ni vänta med och veta.. hihi naajsigt värre!

nää ska bjussa på en låt såhär mitt på dagen och sen ska jag kila vidare..

ha'de askalas tills vi ses nästa gång...

jippiiikajeej!..lyssna och njut :)


Swedish House Mafia - One (Your Name) feat Pharrell


Av Johanna - 19 juli 2010 09:26


Jag vill börja med att tacka ett flertal människor för att ni gjort denna helg till en av mina roligaste i hela mitt liv...

Jag har verkligen firat in semestern på bästa tänkbara sätt!


Fredagen bar de ut på sjön direkt efter jobb och de va BARA skratt, dans i båten med volym på ett X antal höga db :)

tror de flesta fick höra vad vi hade att spela och de flesta fick se mig dansa..

väl ute på torsholmen så vankades fest, och lite surt kändes de allt att lämna den tidigt för att följa upp daten som väntades på hemma plan... haha

men hamnade på en ballkong ist med en drink i handen och en otrolig vy för att se solen försvinna ner i vattnet... nog bland de finaste jag sett.

gick sen för att få i mig middag kl sent på natten nästan,

men pizzan satt fint i magen iaf.. :)

 

Lördagen börja segt men mötte upp några vänner och tog en glass sen skulle de ta en öl så då gick jag och handla till middagen jag skulle fixa till W och mig senare...

kl 17 ca så va festen igång här hemma med vin, tjejsnack och skratt

MYCKE trevligt..

gick ner och "lekte" drink-h***r och drack skumpa med underbara vänner

sen gick vi för att skaka rumpan under en del svettiga droppar och en hel del öl/drinkar över sig.. haha man va juh skit stadig på bena.. lovar! :)

sen bar de tillbaka till först nämnda ställe för lite mer socker/sprit drinkar.. yeey

sen kom vakten och bad oss att lyfta våra små rumpor och kila vidare..

OJ va snabbt kvällen gick.. men Fy Fasiken vilken rolig kväll

totalt minnesvärd!

och tack pullan för kvällen

Love you   

 

Söndagen va de huvudvärk i mängder för min del.. ujuj

men den släppte efter lite pizza och en stor kall cola i magen :)

sen gick vi hem till mig ett gäng och drack öl och spela kubb/crocket

"tror jag de va?".. :)

grilla korv och hade jäkligt bra helt enkel.. perfekt bakfylle dag

 

Slut summa av detta: en überbra helg!


******


nu är nog tvätten klar och den ska hängas sen ska jag packa ihop väskan för att åka ut till mamma för lite sol och bad

ha de så bra

puss!

Av Johanna - 16 juli 2010 13:00

Time to recharge

my batteries!

 

Im on vacation...

 

  

Av Johanna - 15 juli 2010 21:00

sitter i soffan men några brio's i handen... de smakar yammii..

godisråtta som man e :)

idag har de vart en soft dag på jobbet även fast jag höll på och inventera i stortsett hela tiden... men mellan varven blev de en del slö surf.. och med de menar jag att jag har haft tid på mig att bestämma mig...

jag ska köpa mig en ny mobil.. de står mellan 3st.. eller eg mer mellan 2.

hmm.. svårt val eller ett självklart val?!...

i mina ögon handlar de så mycke om design... men kanske får släppa de och gå efter kvalite ist denna gången..

men iaf, ska försöka ta mig in till stan nu nån dag och fixa de..

yeey!

 

******

 

tog båten in till hamnen idag för lunch... de e juh så under sommaren då e de lunch ute varje dag.. de e nice faktiskt speciellt när vädret är så himla bra som de e nu.. ser ut att hålla i sig några dagar till och de hoppas jag banne mej då jag går på semester I MORGON

ni kan inte ens ana hur skönt de känns...

så som jag har haft de under de senaste halvåret på jobbet så e verkligen semestern väldigt välkommen

 

******

 

igår fick jag massa bra saker gjorda..

städa medan maskinerna med tvätt snurra

sen dök familjen upp här på kvällningen med verktygslådan i högsta hugg..

så nu har jag lampa över matbordet, el till micron, en klocka på väggen i hallen och jag e super nöjd och jag har världens bästaste pappa som villigt hjälper mig med sådanna saker.. :)

sen vart de fika ute i skuggan och mys med lille bebisen.. han e såå go.. mosters lilla gullunge.. hihi

 

******

 

har väl eg inte så mycke mer och skriva.. så inlägget blir sjukt onödigt.. men aja så e de ibland...

så de e bäst att jag avslutra nu och fortsätter med mitt soff häng ett tag till tills ögonlocken inte pallar mer..

men först ska jag kolla när mina kläder som jag beställde härom dagen kan tänkas dyka upp... jag vill ha de nuuu juh.. :)

sov gott alla

tjing!

                Jag finns på:

                  yohaana

 

 

Translate

Arkiv

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards