Dream as if you could live forever... Live as if you only have today.

Alla inlägg under augusti 2010

Av Johanna - 31 augusti 2010 21:50



*******

Tänkvärt?!

*******


Dagen idag är en märklig dag
Den är Din

 

Dagen igår föll ur Dina händer

Den kan inte få något annat innehåll än de Du redan gett den

 

Dagen i morgon har Du inte fått något löfte om

 

Men dagen idag har Du

det är de enda Du kan vara säker

den kan Du fylla med vad Du vill

Använd Dig av det

 

Idag kan Du glädja en människa

Idag kan Du hjälpa en annan

Idag kan Du leva så, att kanske en annan ikväll kan tacka

Dig för att Du finns till

 

Dagen idag är en betydelsefull dag

Den är Din

Var rädd om den

 

-fann denna i väntrummet igår.. den fastna på min näthinna och i huvudet-

 

*******

 

vill avsluta med och säga

Tack, till min mamma

för den ur gulliga gesten idag... den lilla presenten i postlådan med de lilla silvriga hjärtat på med de fina presentsnörena.. och innehållet...

Jag blev överlycklig

Du e bara bäst bäst bäst

älskar dig mamma....   

Av Johanna - 30 augusti 2010 21:14

efter regn kommer solsken.. right?!

detta e mina solstrålar i regnrusket

.:K.Ä.R.L.E.K:.



vi avslutar kvällen med ett leende på läpparna..

  

Av Johanna - 30 augusti 2010 19:30

idag har vart en riktigt tuff dag och jag känner mig just nu överkörd av en dumper...

 

******


hur många gånger ska man känna att man ger upp tills man verkligen ger upp?!

i såå många år har jag hunnit tänka tanken säkert tusentals gånger..
bara idag ett tio tal...

men jag har inte gett upp och kommer troligen inte göra de heller

Jag e envis och motgångar har mitt liv haft hela tiden...

men nånstans bakom allt de mörka så ser tom jag ljuset,

kanske för första gången

Jag måste bryta mitt mönster och komma ur cirkeln, den dumma jävla cirkeln!

de kommer krävas många tårar, kanske tom förluster...
men jag har lovat och måste lova mig själv oxå att from nu så ska jag lyssna på magen o skälen ist för alla hjärn spöken som försöker intala mig saker...

Nu vill jag ur den här skiten och de kommer krävas MYCKE energi, och fler motgångar lär de bli under resan men jag e inte värd de här..

så varför ska jag då må så?!

S.K.Ä.R.P.N.I.N.G

 

******

 

Över till annat... HUR i h-vete kan en tv-serie få sluta på de sättet..?!

Allt är frid och fröjd åså de 2 sista minutrarna så blir två skjutna av en BITCH

asså jag fattar ingenting

hade typ gråtit ögonen ur mig under hela programmet så bara -PANG, PANG

tårarna byttes ut mot ett frågetecken och ett "wtf?!"

borde inte vara tillåtet med ett sånt slut på en såååååå bra serie

Me love it!

nu har jag iofs skvallrat för er vad som kommer hända i söndagens avsnitt men AJA.... :)


Av Johanna - 30 augusti 2010 12:44

This is not our farewell....


Av Johanna - 29 augusti 2010 10:35

 SÖNDA...

dagens dag... den där lite ångest fyllda dagen..

jobb i morron.. känns sådär.. dock bara halv dag då jag har lite andra ärenden som ska uträttas i morron... lite halv jobbiga sådanna... men men.. de hjälper mig till nåt bättre förhoppningsvis..


****** 


åter till helgen....

i fredes efter jobbet så fick jag rycket att ragga hjälp till att göra klart min sänggavel... och yes.. färdig blev den, och kanon blev de oxå... wiieeee.....

Så tack T för din hjälp med att hämta material åh häfta, du va riktigt haj på den dära häftpikkan... haha

 

            

materialet är vitt "konst" skinn o sömmarna designade av mig o en sömmerska,

 (heter de så även fast de e en kille?!)

     

sen igår lörda så va vi upp till gävle staden och köpte ett PS3... hade äntligen hittat ett jag vill ha till ett helt okej pris.. :)

så när jag väl kom hem o skulle koppla in min nya dyra egodel i tvn så ville de inte funka riktigt... prova fan allt utan resultat så jag gav upp sätter mig i soffan ist o glor på tv.. så ringer telefonen, en person som ALDRIG ringt mig så bara rakt upp o ner innan så från ingenstans så kom min hjälp... som en skänk från ovan lixom... haha

Tack M för din upperliga hjälp :)

(Så just i detta nu sitter grabben o spelar C.o.D..

sådär barnvänligt men aja.. inget som skrämmer honom iaf..)

sen vart de IKEA och massssssa shopping där... kom hem med 2 kassar med massa små viktiga saker nu till hösten...

sen efter denna dag e jag ännu mer förälskad i "Smaksak" .... UNDERBARAT!!

Sen vart de massa annat i shopping väg me men de e inte så viktigt.. :)

grabben kollar 3D tv    gata i Gävle

shopping    outfit 

äntligen fick jag ta fram min underbara päls väst och nya stövlarna från scorett :)


idag e de sönda då...
hade juh tänkt städa i fredes efter jobb men då vart de juh massa annat... så hmm undra om de kanske blir städ idag ist... dock diggar jag inte städa medans grabben e här för han e sååååå duktig på att sprida saker runt sig så de kanske blir efter han åkt till sin pappa ist... :)

annars har de inte hänt så mycke... ligger bara i soffan just nu o myser under en filt med doris o lyssnar på musik... mår lite kasst faktiskt... näst intill kräkfärdig, börja redan igår inne på city gross.. :( hoppas på en förbättring

 

*******


ha en fortsatt trevlig sönda..

kram kram

Av Johanna - 26 augusti 2010 20:13

olika slags inredningsprogram är uppe i topp just nu..
och för en sån som mig blir de jobbigt när man längre inte har möjligheten att spela in nåt utav dom när de visas på tv samtidigt på olika kanaler...
Men idag valde jag min favorit
Jon framför en annan favorit, Ernst

Dvs tv3's "Välkommen hem"


  

Av Johanna - 26 augusti 2010 10:37

som känd Tv-profil sitta i media och säga saker som de inte finns nån sanning i..

Tycker de e svinaktigt att ta åt sig ära efter ära efter ära för nånting man inte alls har åstakommit...


Är en kund viktigare än sin professionella personal?!

Ibland så känns de som att ledningen bara tar åt sig av "reklamen" som görs i media.. men bortser från vad som egentligen sägs och hur personal mår

Dåligt!   

Jag mfl står bakom våran arbetskollega i detta...

Riverside Motherfucker!

 

Av Johanna - 25 augusti 2010 21:45

V.A.R.N.I.N.G för eye candy....... Enrique is hotisch

Finns nog lite för er oxå, killar.. ;)










                Jag finns på:

                  yohaana

 

 

Translate

Arkiv

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

3 besvarade frågor

Skapa flashcards