Dream as if you could live forever... Live as if you only have today.

Alla inlägg under juli 2010

Av Johanna - 31 juli 2010 16:45

precis hemkommen från ett jätte fint och trevligt dop..

fick juh äran att få vara gudmor/fadder till den lille pojken..

såå mysigt även fast han va mindre nöjd i kyrkan :)

tack älskade vänner för dagen, de va toppen!

 

******

 

vart utbjuden av grabbarna idag men måste nog avböja de, fast kikar nog ner en sväng iaf och lyssnar vad "lighthouse rock" har att erbjuda

fick ett sms i natt från en polare som sakna mig på dansgolvet... haha

vi har som regel att skicka ett sms så fort en speciell låt kommer

men som sagt.. jag tar igen mitt nästa vecka :)

och hjälp skulle jag få, känns juh kanon

 

nää efter en jäkligt tuff och stressig dag så ska jag nog bara krypa ner i soffan nu och bara "va" en stund... jag lyckades juh så f-bannat bra i morse..

hjärtat i halsgropen när jag klev in i kyrkan.. haha

aja de gick bra iaf. :)

 

ha en trevlig lörda alla

vi ses

tjing

   2010-07-31

Av Johanna - 30 juli 2010 18:21

detta e sååå underbart så de finns inte....

hans röst... me like




Av Johanna - 30 juli 2010 15:50

ujuj vad tiden går fort.... redan freda på semester vecka nr2

gytt att ha en vecka kvar.. och troligen den bästa oxå.. :)

Kommer upp en härlig vän från skövde på torsda.. och sen ere party party till hmm va säger vi A?!.... sönda morron?! :)

nää men näst intill iaf.. vi kommer ha de ball, vare sig de regnar och blåser eller solen skiner som aldrig förr.. ihop med mig och mina andra vänner här så blir

V. 31 kanon...

och som jag sa igår till dig "D.K" så vill jag se att du oxå dyker upp här nästa vecka.. ;)

aja skit i de nu.. de e nästa vecka de och nu e nu.. :)

 

*******

 

har haft de bra några dagar här.. grabben dök upp i onsdes em...

då mös vi ihop oss i soffan med en skål popcorn och gömde oss under filten

Mycke mys juh!.. :)

 

i går va jag på shopping runda ihop med mamsen & syster..

de va trevligt de me.. perfekt väder att göra sånt i... och nä jag hitta inte ett skit att ta hem....

tror ni på de eller?!

nää.. just, klart jag hitta prylar att ta hem.. sjukt vore de annars..

de vart allt de ena efter de andra och grabben fick sig lite nytt oxå..

mycke nöjd med saker från topp till tå :)

stannade även och köpte lite material till att göra mina tavlor så kanske börjar med de i kväll.... *spännande*

i övrigt igår så färga jag nog bara "under"håret en sväng,

sen va de bara slö framför datan

 

idag satte jag mig på hojen och hojja ut till mamma och satte mig där framför symaskinen... något stolt att ändå kunna sy de prylar jag behöver...

köpte mig ett sjuuuukt snyggt tyg här om dagen me som fick agera kuddöverdrag i soffan...

mycke nöjd med de oxå

allt har sina framsteg här, de går sakta men jäkligt säkert och de e så gytt att se hur min inredning bara växer fram.. :)

 

nää nu ska jag ta och fixa lite att äta till mig och grabben.. OM han kommer hem snart igen vill säga, här flackas de och far fram å tebax mellan kusiner och vänner.. så kul och se att han lever pojken min.. :)

sen lär jag få åka till konsum och ragga kartonger till dop presenterna... de e juh i morron.. dax att ringa pullan kanske?!..

 

ha de bra alla..

puss på er

tjing

 

här nedan en:

sjuuukt bra låt

 

Can we pretend that airplanes
In the night sky
Are like shooting stars
I could really use a wish right now...

Av Johanna - 30 juli 2010 00:10

 

It's days like this I wish that I, wish that I had stayed asleep
It's times like these that make it so difficult to be
The light at the end, the crack in the sky
there's no promise for release
No way for me to get away
And all I'm trying to do is
breath

 

  

 

5FDP - A place to die

K.Ä.R.L.E.K när man mår som bäst

Av Johanna - 27 juli 2010 18:19


Jag flyger härifrån i vindens kalla hand
livet är till låns begraver mig i sand
Jag sover likt en sten på strandens kalla rygg
Sanden gör mig len där känner jag mig trygg


Men du.. Begrav mig nu
Men du.. Begrav mig nu

Jag flyter likt en båt som kastas in mot land
himmel gör mig våt mot nattens mörka strand
Jag söndras mot din fot som trampar ovan snö
ner mot trädets rot i längtan efter tö

Men du.. Glöm av mig nu
Men du.. Glöm av mig nu

brister ut igen i solen ovan strand
i solens varma regn i trädets varma hand

Men du... ta ut mig nu
Men du släpp mig nu

Av Johanna - 27 juli 2010 12:10

..idag e en sån här seg dag,

nää tror inte de beror speciellt mycke på gårdagen faktiskt..

eller jo visst de e klart att de gör till viss del men de e mer en sån här dag när allt bara känns blä..

jag vet inte riktigt vad jag ska göra då vädret e rätt kasst utanför fönstret..

kunde heller inte sova länge i morse då jag hade tvätt tid..så nu har jag rena kläder igen... de e juh iofs en positiv grej

men e helt galet trött då jag inte somna förens kl 03.30 i morse och kl ringde 07.30 lite segt må jag säga...


******


har suttit och kollat gamla kort och kan juh inte låta bli att minnas bra tider såsom dåliga..

man har hunnit med en del genom sina år...

och människor har kommit och gått

och igår fick jag höra en hemsk sak,

vet dock inte om de va på skämt då kocken e lite lurig

 men att jag såg äldre ut än 26.. what lixom?!

han e nog den enda isf då jag får visa legg för att typ köpa cigg

men de e juh iofs shysst att se ung ut.. de får juh gärna fortsätta :)


inge annat skoj man kan berätta.. hmm jo kanske?!

fick hem min nya bikini igår.. märke kari traa.. super nöjd verkligen!

den satt precis som jag ville, hotisch

tur va väl de då jag ändå betala lite för den

en annan skön sak va att de låg en shysst tidning i lådan igår oxå... PLAZA.. yeey.. absolut bästaste, trodde helt ärligt att den lilla lappen hade kommit bort på posten då de säkert e 1 månad sen jag la på den.. :)

och i samband med den så väntas en ICE-watch värde 1000kr

en glad överraskning en månda lixom... gytt!

sen väntar jag även på dop presenterna som kanske kan tänkas komma idag, tänker dock inte skvallra än va de e för nåt.. :) *hemlis*

de får dom se på lörda, då jag även har fått äran att vara gudmor, till en riktigt underbar pojke, de glädjer mig :)

sen väntar jag även lite kläder från ett annat ställe som jag beställde igår, tröjor så som underkläder.. as shysst och billigt.. bra med rea ibland.. upp till 85% så de kunde jag inte undgå.. :)

sen kom jag hem med 2 oversize tröjor och en "sjömans" kofta igår me efter att jag och syrran vart i farten...

fan va jag ibland bara älskar mitt liv även fast under ytan inte riktigt är som jag vill.. men jag jobbar på de och de som händer runt mig nu ser jag bara som en positiv sak... vi alla bearbetar våra måenden på olika sätt och tur e väl de..


******


på tal om mående... min mormor ligger på sjukhus... min älskade mormor.. :(

tror inte jag riktigt har fattat innebörden me de än då de e världens krut tant

hon e snart 88år bor själv i villa utan hemtjänst eller nånting sånt..

försvinner hon ur våra liv blir de tomt vill jag lova

jag e bara så förbannat bra på att förneka saker för mig själv

why lixom?!

usch, tur musiken finns och kan rädda mig i dessa tunga stunder då de inte finns överdrivet många andra som "kan" göra de....


nää nu pallar jag inte mer.. ska hänga upp tvätten.. försöka tänka på annat och hoppas man får nåt positivt samtal om att mormor har fått kommit hem igen eller nåt sånt..

  

ha de alla!

Av Johanna - 27 juli 2010 02:09

just hemkommen från krogen

de e månda men vem fan bryr sig.. inte jag iaf

(jag har inget ansvar mer än mig själv så ni kan säga precis vad ni vill)

och jaa... rund under fötterna e man väl allt... :)

en trevlig kväll med syster och barn dvs mys med bebis och käka glass osv till ett  grillspätt och lamm rags sluta på följande sett alltså...

EN kall sluta i helrör efter helrör... men uj så roligt jag har haft de

och jag kan inget annat än säga...
jag bara älskar mina vänner... mina underbara killar vad vore världen utan er och eran humor.. inte ett skit!

ni bygger bara mer och fler minnen i mitt huvud.. and i love it!

detta e kvällens låt och jag älskar den... om och om igen!



god natt sverige!

Av Johanna - 25 juli 2010 20:51

satt och kolla runt lite och hitta en sak på tuben,

en sak jag tidigare såg på tv..

alltså hur kunniga dansare finns de?!.. detta imponerar iaf mig.. :)



******


i övrigt så har jag legat på soffan HELA dagen.. har vart ut och handlat och för dryga timmen sen hämtade jag hem en pizza

den smaka gott såhär en seg sönda

men colan va betydligt godare

nu saknas bara godis påsen.. :) i like candy!

men jag avstod den på konsum idag.. duktiga mej

(passande låt längre ner)

 

har fått mig några ur gulliga mms från en kär vän... han har vart och hämtat hem sin förbaskade söta hundvalp som jag bara vill se och träffa nu nu nu...

men de får vänta en vecka eller så

får nöja mig med bilder så länge :)

önskar dig all lycka med de lilla livet, men jag vet att du fixar de!


******


de finns saker som gör mig enormt deprimerande.. vi kan bara säga som så..

2-3 veckor till sen e sommaren typ över här

tycker de e hemskt

och jag har BARA 2 veckor kvar på min semester... WTF lixom

känns som jag vill göra så mycke men kommer inte hinna samtidigt som jag kommer hinna de mesta.. konstig känsla de där

tur jag har 2 veckor till att ta ut i höst, yeey!

 

nää ska inte sitta här och skriva massa.. ska fortsätta prata skit med A en stund medans jag slöar loss i soffan

sov gott vänner

puss

 

Aggro Santos feat Kimberly Wyatt - Candy

                Jag finns på:

                  yohaana

 

 

Translate

Arkiv

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

3 besvarade frågor

Skapa flashcards