Dream as if you could live forever... Live as if you only have today.

Alla inlägg under december 2009

Av Johanna - 31 december 2009 11:45

    

Så hastigt flydde åter ett år
med dagar som växlats till minnen,
några med klarhet som från i går
har mejslats med fasthet i sinnen. 
 

Dagbok är tecknad blad efter blad
av hand som skrivit vad livet gav,
allt står tecknat på rad efter rad
för att ej dränkas i glömskans hav.

_________________________________________

Hoppas att ni alla har haft ett riktigt bra 2oo9


GOTT NYTT ÅR!

     

Av Johanna - 30 december 2009 17:50

Ja de e juh så himla typiskt..
PRECIS när man ska använda skruvdragaren så är batteriet urladdat... guu så otippat lixom...

-Nä inte ett dugg!

Aja.. jag får sitta här en stund medans den laddas upp... för jag rådde inte med skruvmejsel och min egen handkraft...

-Tihiii.. Svaaaagis!

Äsch.. alltid kul att sitta och surfa lite efter en dag inne i stan med shopping.. :)

 

Har då som ni säkert förstår vart inne i stan idag och köpt en försenad julklapp till grabben från mammsi... en ny säng!..

Yeey, de behövdes kan jag säga..

(De e då den jag håller på att bygga ihop nu)

Sen fick han en ny DVD av mig, plus massa annat till rummet

  • Fönsterlampa
  • Sänglampa
  • Anslagstavla
  • Hylla
  • Tavla
  • Lego-lådor
  • + massa annat smått och gott

Ska bli kul att se hans min när han kommer hem igen.. :)

Sånt här gillar vi massa massa, överraskningar!

Sen så fick jag hjälpa mamma att hitta en laptop till henne, hoppas den blidde bra med de tror jag då hon inte e nån mega surfare.. :)

___________________________________________


Ja i morgon e de nyår då...

Känns inte som så, känns som vilken dag som helst...

MEN de märktes på systembolaget att vi INTE har en vanlig dag framför oss..

gÖÖr mycke folk!.. men de gick fort ändå.

Ska bli kul att träffa pullan igen... och henns stOOra mage.. Hihi

____________________________________________

 

Nä nu ska jag se om den laddat nått, nån som typ vet hur länge de tar för en skruvdragare att laddas upp?! Jag e alldeles för dåligt insatt i sånt.. :)

Kommer tebax lite senare

 

Ses da!

Tjing

Av Johanna - 29 december 2009 08:30

Nä inte direkt..

Jag är precis lika trött idag som vilken annan dag på året..

Att gå upp sådär piss-tidigt varje vardag e inte nå kul, gillar de inte alls faktiskt!

Men what to do?!

  

 

Ja här på jobbet händer inte så mycke.. de e jätte lite folk och man sitter mest av tiden, dvs dagarna blir sjuuukt jätte långa.

Så i morgon fick jag faktiskt ledigt, de känns skönt.

Då ska nog jag och mammsin åka och shoppa loss sängen som grabben skulle ha fått i julklapp eg. men de får bli en försenad

Men va gör de?!

Absolut ingenting då han ändå är hos sin pappa/farmor & farfar

Kan få bli en liten överraskning till honom när han kommer hem igen tycker jag

dvs efter nyår.. :)

 

Nyår ja... de knackar snart på dörren

Undra om man ska ta och leta reda på nå fint att ha på sig då?!

Eller måste man verkligen vara mer uppklädd än till nån annan högtid?!

Inte i min värld iaf, varför ska jag glida runt i nån "värsting" klänning när jag aldig mer kommer använda den, och när de inte riktigt är jag?!

(De har nämligen hänt förr!)

Nä då klär jag hellre upp mig i de jag tycker e snyggt på mig och de jag trivs i..

Då BLIR man genast mycke snyggare oxå

Smart va!... :)

Sen får man juh se... man kanske hittar en klänning man faktiskt trivs och känner sig snygg i... DE kan faktiskt hända ;)

 

Jädrans va de vällde ut massa dravell idag då

Hmm, komiskt!

Fast nu ska jag avsluta iaf, snart frukost å'så

Och de passar väldigt lägligt för jag e gÖÖr hungrig!!

 

Vi ses!

Tjing

 

Leona Lewis vs The Baseballs 0-1

Bleeding love

http://www.youtube.com/watch?v=wf36fK2UI-A

 

__________________________________

Glömde juh säga igår att jag vart och sett nya filmen Avatar under helgen

och jag tyckte den faktiskt va bra, liiite för förutsägbar kanske men bra.

Klart värd att se, 3 timmar gick väldigt fort.. :)

 

Sen även Inglourious Basterds, med Pitt'an

Riktigt bra film, lite för "rå" för min del kanske då jag valde att titta bort stundvis, men filmen i övrigt.. kanon!

Av Johanna - 28 december 2009 07:04

-Jo tack de har vi juh märkt..

___________________________________

När julen kommer Johanna på glöggen smuttar,

kanske en och annan snaps hon huttar.

I juletid hon glömmer svartrock och goth,

och satsar på julskinka och annat gott!

-Gregorius julrim-stuga-

:)

____________________________________

 

Jaa.. tillbaka på jobbet efter några dagar ledigt, vet ibland inte om jag har uppskattat de eller om jag mest ibland bara tycker de e jobbigt för att jag e så förbannat låst och förbannat lat?!

Blir arg på mig själv ang detta och jag mår apa över de oxå.

Men men..  

 

I övrigt så har julen vart bra, umgåtts med trevligt folk och fått fina klappar

  • Converse väska
  • 2x halsband (1 designat av Laila Bagge)
  • Vågtång
  • Presentkort
  • Inrednings pryttlar
  • "Årets julklapp" - yantramatta
  • Sällskaps spel
  • Min borttappade hjärncell
  • +massa mer, tyvärr står de still just nu :)

Allvarligt talat.. jag e helt tom på ord

Vet faktiskt inte vad som hänt.. har känt mig såhär ett par dagar nu...

Tom, inget att säga bara massa snurr uppe i bollen

Anledning?!

-Jag vet faktiskt inte, så ni behöver inte fråga!!

 

I veckan vankas nyår oxå..

Yeey va vi ser fram emot de.. eller not!

Ska bara bli skönt att få träffa min underbara.. saknar henne!   

 

 

Vi ses

Tjing!


Tur musiken finns... annars vore jag död!

http://www.youtube.com/watch?v=DM2177pHMT0

The Baseballs - Umbrella

- En klockren låt, som får mig att bara vilja hoppa upp på skrivbordet och dansa bort all ångest.

Jag minns Bandit Boat 8 som igår när jag hör denna... Me like!

Dvs den får mig glad.. :)



Av Johanna - 23 december 2009 08:12

  

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.

_______________________________


Jag tar lite julledigt även härifrån nu

Så tills dess att vi ses igen så vill jag önska er alla en underbar jul


GOD JUL!

  

Av Johanna - 22 december 2009 10:49

 

http://www.youtube.com/watch?v=YSTvyik1FeE

 

I grew up in the 90's at least that's what I tried
looking for ways to be satisfied
I went to San Diego to try out my luck
came back 12 months later and again I was stuck
I felt like a goldfish stuck in a bowl
I was waiting for something that I could control
after 2000 no longer a kid
the world didn't end but something else did
when my father takes off I'm already 19
he wasn't as happy as I thought he seemed
if this is my screenplay I don't like my role
these are the things that you just can't control

 

although I feel a lot older I'm just 23
if you're looking for answers don't come to me
instead of a future I've got a guitar
but dreaming out loud won't get me far
still I feel I'm ready for rock'n roll
there might be something that I can control
by the time I hit 30 I'll have enough
of being a twentysomething in love
my friends will all be married or they will be gone
me, I'll still be wondering what's going on
if that's what it takes then I'll sell my soul
as long as there's something that I can control

 

one day I'll wake up and I'll be 38
doing the things I used to hate
the trick to forget the bigger picture is when
you look at everything in close-up as often as you can
our revolution is covered in mold
there's only so much you can control
this is no anthem because anthems are proud
and pride isn't something that this is about
I shouldn't care shouldn't care
but I do and that's sometimes too hard to bear
still walking the same road with my shoes full of holes
just waiting for something that we can control

 

if I ever reach 50 or 65
too early to tell if I'll still be alive
we were born in the 80's and now we are here
my generation's dream will disappear
I'm at a graveyard passing the rows
a silent surrender we'll never get close

 

this is my story you swallowed it whole
about us feeling the need to be in control

 

http://www.youtube.com/watch?v=YSTvyik1FeE

Av Johanna - 22 december 2009 10:16

..suck säger jag bara...

att folk kan bete sig på de sättet...

eller värre e de kanske med dom som går på skiten oxå.

aja.. inte mitt problem, men jag kan bara inte me de!

 

Som jag alltid sagt tidigare, tur man e så himla perfekt själv!

Haha..

-Joo eller hur..

Jag e def. inte guds bästa barn, men nångång hoppas jag på att lära mig av mina misstag.

Räcker med att se tillbaka bara några år så e skillnaden total

de e tack vare människor som jag blev den jag var... men de e ännu mer tack vare människor som jag e den jag är idag.

Åh de glädjer mig.. :)

Men jag vet att jag har mycke mer att ge, bara allt gamalt groll "försvinner" så..

Sen så... har johanna klättrat ytterligare 10 steg uppför.. :)

 

Mina drömmar är ljusa

Och jag vet att en dag så kommer jag oxå känna...

-Åh de e precis såhär jag vill må.. :)

 

Där fick ni lite onödigt vetande av lilla mig!...   

_____________________________________


Övrigt då...

Jo jag sitter på jobbet då som vanligt när jag skriver, hemma har jag aldrig tid

sitter extremt sällan vid datan då.. de räcker så bra med 8timmar om dagen här på jobbet..

Mår helt okej idag faktiskt.. skulle dock bara vilja skita i jobbet nu och ta julledigt.. men de får vänta tills i morgon vid lunchtid...

Sen kommer jag garanterat få jobba mellandagarna.. OM jag inte har lite tur och lyckas få mig en ledig dag extra.

Aja de visar sig helt enkelt..

 

Nä tror inte jag har så mycke mer och säga förutom..

Ha en fortsatt bra dag..

Vi ses

Tjing!


Av Johanna - 21 december 2009 07:32

.. gav kanske inte så mycke... Eller jo de gjorde den väl till viss del iaf. :)

I lördes så va jag juh då som tidigare sagt inne i stan och gjorde slut på kontot på julklappar... :P nä så illa va de faktiskt inte, men klart.. pengar går de juh alltid!

Kvällen spendera jag på soffan... dvs jag tok slockna.. som vanligt!

 

Igår så vart de mest lite julstäd å'så - men skönt att ha de mesta gjort tills senare i veckan!

Idag ska de nog införskaffas en gran, lika bra att vara ute i god tid om man vill ha en fin rackare..

Jag har ännu inte funnit nån julkänsla, undra varför?!

Har inte brytt mig i ett dugg ang julen i år känns de som.. jo förutom julklappar då, som jag helt ärligt tycker jag har lyckats riktigt bra med i år..

*stolt*

Men hemma vid, ja jag har väl gjort de jag tycker känns nödvändigt men inte mer

Tyvärr asså alla julälskare... Men så är de med Johanna i år - tyck va ni vill!

__________________________________

 

Shit asså, de låter som att traktorn ska komma in genom väggen när han kör utanför och plogar bort snön som kommit under helgen.. dvs en hel del.

Lite mysigt e de så länge man slipper hålla på och skotta om vart annat.. de kan komma mycke på en gång sen bli kallt så kan de vara bra sen.. varken mer eller mindre...

 

Känns som att jag mest gnäller i dagens inlägg.. men känner mig inte riktigt i form, de känns tomt på nåe sätt.

Äsch, en positiv sak e iaf att de jobbas BARA 2½ dag denna vecka.. :)

Yeey!

 

Vi ses

Tjing!

                Jag finns på:

                  yohaana

 

 

Translate

Arkiv

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

3 besvarade frågor

Skapa flashcards