Dream as if you could live forever... Live as if you only have today.

Alla inlägg under januari 2011

Av Johanna - 17 januari 2011 10:09

tänk om man bara fick må bra för en dag.. slippa ha ont eller gå runt med hjärtklappning en hel dag...

de suger juh mer än va en dammsugare suger på full effekt...

ja jag vet jag e jäkligt negativ i detta inlägg men just nu e jag så förbannat ur less på de mesta..

(jag hoppas EN viss person kan läsa mellan raderna här och inte ta åt sig av detta)

 jag vill bara vara ledig dra härifrån och skita i allt som har med jobb eller vardagsliv att göra....

tyvärr får jag vänta med de ett tag till... men jag räknar dagarna innerligt.

jag hade en livsgnista för 2 veckor sen, tyckte allt kändes så himla bra osv...

men efter förra veckans besked så försvann en stor del av den gnistan...

och jag blir bara så less på folk som säger att "de löser sig".. va inte orolig osv..  lätt för er och säga när ni inte sitter i just min sitts....

ni kan lika bra hålla käften enligt mig!

en kram räcker otroligt bra eller bara en enkel omtanke..

(räknar inte med att få detta alla gånger)

men säger heller inte att jag vill att ni ska tycka synd om mig för de e de värsta jag vet när folk gör... åh pluttinutt hit och pluttinutt dit..

jag vill bara lätta på mitt tryck som framhäver denna hjärtklappning..

känns som jag inte kan vräka ur mig detta på vem som helst här på jobbet nämligen..

finns heller lixom ingen anledning...

därför hamnar de här!

och just idag kommer jag nog vara den falskaste människan här...

ljuga folk rakt upp i ansiktet och säga att allt är så himla bra...


jag e så otroligt duktig på de..

borde nästan få en guldstjärna för dagens största lögn!

Av Johanna - 16 januari 2011 20:37


ge mig sommar.. ett par feta högtalare,grymt ljud och sol...

fram med grillen

sen e min kväll räddad

sommaren 2o11 kommer bli bättre än nånsin

jag bara vet de!


Av Johanna - 16 januari 2011 17:55


sån sjuuuk jävla söndagsångest alltså..

fy fan!


annars mår jag väl okej... finns dock en sak som inte e okej..

de gör ont och jag vet fan inte vad de är.. ?

har legat med en varm vetepåse på men ikke...

vill inte försvinna


gårdagen va nog fan den trevligaste lördagen jag haft på mycke länge

och jag bara älska tillvaron och människorna som förgyllde den

mycke skratt och oljud

- "ett djur på fyra ben som har vridna ögon och är ganska smaaaal oxå"

haha i love it

  


jag hade EN sak att komma ihåg att fixa idag mellan 11-13...

men vem fan har sånt bra minne och glömmer de då?

-jo jag....

helt fucking makalöst... nästa söndag inbokad igen då.

samt en påminnelse på mobilen.


UHÄK

Av Johanna - 14 januari 2011 09:36

ja nu e jag här igen... (har inte riktigt bestämt mig än.. )


freda idag ju.. de e gör en hel del susen i johannas lilla kropp o knopp..

älskar fredagar

ikväll blir de kalasfika med bebismys

och i morgon blir de lördagsmiddag med underbaramänniskormys plus bebismys.. :)

sönda blir de nog till att börja med en del viktiga grejer till kommande vår...

kommer bli urfattig med de e de värt alla gånger av tio..


igår fortsatte jag med att städa ut en del av julen... lotten landa på sovrummet

och för ABSOLUT första gången sen jag flytta hit så la jag ner lite extra energi på just sovrummet.. satte upp tavlor, hyllor m.m så äntligen känns de lite mer ombonat... men lååångt ifrån så som jag vill ha de... men de kommer jag aldrig kunna få heller i denna lgh då de är en hyresrätt...

känns riktigt drygt men jaja... kan tyvärr inte göra nåt åt de...


nää om man ska ta och göra nå vettigt kanske... ?!

motivationen e på topp... everyday



What you gonna do when you've taken my breath away

maybe die young isn't all it's meant to be

until then I could just rewind

 

My life back to the beginning

Pause, press forward, that's to easy

Push stop the moment I can see the smoke

 

I'm starting a new life

Av Johanna - 13 januari 2011 09:32

usch idag värker huvudet på mig..

så otroligt drygt.. har haft de till o från i några dagar nu..

be brukar betyda att jag håller på att bli förkyld.. har alltid vart så...

men i de här fallet så va de juh inte ens en månad sen jag va förkyld sist så hmm vi får se vart detta leder...


______________________________


annars så går jag mest med tankarna i huvudet nu om att radera bloggen...

samtidigt e de tråkigt att radera den helt då de alltid är kul att kanske nångång gå tillbaka och läsa som jag gjort med min tidigare blogg innan den här skapades..

eller jag vet inte.. jag kanske får ny energi nåndag för att vilja börja blogga ordentligt igen..

nu känns de nämligen lite halvdant med de...

vem fan e intresserad av mitt liv lixom?!.... :)

så en lite längre bloggpause skulle kanske vara nåt... ?!

för just nu e de mer roligt att läsa andras än att skriva själv

-ska jag eller ska jag inte?!

 

Av Johanna - 12 januari 2011 19:46

sådär... då slog man ner de feta i soffan för första gången idag....

och här lär jag hålla mig tills jag lägger mig till sängs

har lagat mat, diskat och plockat.... dvs bytt gardiner i vardagsrummet och plockat bort de mesta som har med julen och göra och puffat runt allt i soffan.. :)

känns riktigt skönt att få bort de här röda som har varit nu ett tag

så som sagt nu halvligger jag i soffan och lyssnar på musik och inväntar kl 20

grabben sitter och kollar på halv åtta hos mig.. ett av hans favorit pogram..

kanske ska bli kock grabben min.. :)

gör absolut inget då jag avskyr att laga mat.. hehe

och katten jaa hon kom precis in och är allmänt galen just nu... far runt med en tom toarulle.... måttligt roande tydligen.. :)


efter att urusel start på dagen så känns de iaf lite bättre just nu...

de som vi fick veta i måndes finns där i bakskallen men jag har inte hört nå mer om när i från de kommer gälla osv så jag har släppt de lite för tillfället...

facket kommer den 24de tydligen...

och när man pratar med de flesta så e de ingen som e direkt orolig för mig...

men tyvärr kan inte jag låta bli att vara de.. menar man kan inte ta nåt för givet....

äsch de får gå som de går antar ja....


nej nu e klockan 20 och sveriges mästerkock vankas...

grabben e otroligt trött och grining och allt blev genast riktigt roligt.. not!

vi ses

 

i am

Av Johanna - 12 januari 2011 08:25

usch idag e en sån här morgon när man behöver alla dessa koppar kaffe osv igen..

känner mig helt yr i bollen, så trött e jag...

kändes helt ok att gå upp ur sängen kl 06 men nu... såhär 2½ timme senare..

fyyy säger jag bara


jag vill sooova!

Av Johanna - 11 januari 2011 14:49

även fast de e grått & trist nu så finns de ändå en del saker som glädjer mig :)

trot eller ej

men jag trodde inte man kunde "bli" glad för en sån här sak


 

citerar:  "men de är ju eg heelt underbara nyheter" .... :)

 

 

 

 

92


                Jag finns på:

                  yohaana

 

 

Translate

Arkiv

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards