Dream as if you could live forever... Live as if you only have today.

Alla inlägg under januari 2011

Av Johanna - 5 januari 2011 21:17

jaha... då har man hängt färdigt för den här dagen.. :)

god mat och trevligt sällskap.. kunde ju inte ha börjat helgen bättre... :)


men just nu så ligger jag slängd i soffan och myser under en filt.. kissen ska befinna sig här nånstans hon oxå.. :)

kollar på göta kanal || .. måttligt obra men måste ju kolla när företaget gör lite flytande reklam genom hela filmen...

samma i morron i göta kanal |||....

sen hoppas jag bannemej inte de kommer nå fler göta kanal filmer.. de räckte bra med första.. och de e juh absolut den bästa oxå...

nej nog pratat om de nu.. :)

för vem fan bryr sig eg?....


annars har jag fått lite bra saker gjort idag oxå.. disk, dammsug och tvätt

ganska effektiv när jag väl sätter igång.. :)

i morron vetetusan va jag ska göra.. bara ta de lugnt tror ja... ha sovmorron ska jag iaf.. :) de e en sak som e säker.. hehe...

nej nu snackar jag mest goja.. så jag avslutar här nu..

ha en fortsatt bra onsdagkväll....

slänger kanske in nå inlägg i morron eller nåt.. natti natt på er! :)


GOOD SHIT

Av Johanna - 5 januari 2011 07:32

idag hade jag behövt ett par dussin koffein tabletter

4 koppar kaffe (även fast jag inte dricker kaffe)

och 1 stort glas coca cola....

sen hade jag kanske vaknat... :)

*gäsp*

får se de som så att jag slutar kl 13 idag.. härligt.


åter till rubriken..

...men jag måste säga de igen..

- jag börjar bli Liiiiite sådär småless på snön nu... de slutar juh fan aldrig snöa.. kommer bara mer åh mer.. snön har legat här på orten sen 13-14 november...

och inte smält bort ett dugg så utanför husväggarna ligger de minst 1 meter snö nu

och de snöar just nu...

fast en sak.... jag har de hellre såhär än massa plusgrader och slask!

ni hann anteckna va?!

 

        


efter jobbet idag ska jag hänga.. med en av de bästa :)

Av Johanna - 4 januari 2011 12:02


gu va förbannat hopplöst de känns idag

vart ska de här sluta då

ingen lust till nåt

tycker allt känns så ..usch.. grått och trist bara

vill göra nåt kul

ha nåt att se fram emot

allt känns så himla långt bort

fuck this!



jaa ni får bannemej stå ut med lite klagande i den här bloggen oxå

avskyr eg att gnälla här då jag anser de själv som as tråkigt att läsa

men idag så kände jag bara för att lätta på trycket

take it or Fword leave it

100

Av Johanna - 3 januari 2011 12:39

jag har sagt de förr och jag säger de igen...

guu så underbart de är att vara på jobbet igen efter några dagars ledighet

NOT

de finns absolut ingenting att göra.. grymt lugnt, telefonen har inte ringt i jobb syfte sen innan jul.. måttligt roande.. dock e de rätt skönt för de som ringer e mest försäljare eller ÅF


förövrigt i mitt tråkiga liv så händer de inte så mycket just nu..

därför e jag rätt lost i med va jag ska skriva här..

för i veckan blir de bara jobb sen ledigt 4 dagar..

ska förhoppningsvis ha middag med de bästa och sen ta mig in till staden och fixa mig en ny mobil... men inget av de är bestämt ännu

grabben åkte igår för att ha sin vecka utan mamma, så nu e jag helt själv..

ja.. förutom den galna katten då.. som hållt mig vaken ett X antal timmar i natt OXÅ.. så jag va lite slirig när jag gick upp i morse..

kan inte ha tösen ute för länge nämligen för de e en IDIOT kärring (ursäkta språket) som TAR IN min katt till henne och ger henne mat osv... så nu har hon fått vara inne (hos mig) flera dagar.. och de e inte nåt hon e speciellt van med kan jag säga, då hon är en ute katt... därför e hon lite extra galen nu.. :)


jag fattar inte hur man kan vara så jävla dum att man tar in nån annans katt!

som sagt IDIOT va de va?!

Av Johanna - 2 januari 2011 18:35


underbara låt




Made a wrong turn
Once or twice
Dug my way out
Blood and fire
Bad decisions
That's alright
Welcome to my silly life

Mistreated this place
Misunderstood
Miss knowing it's all good
It didnt slow me down.

Mistaking
Always second guessing
Underestimating
Look I'm still around

Pretty, pretty please
Dont you ever, ever feel
Like you're less than
Fucking perfect

Pretty, pretty please
If you ever, ever feel
Like you're nothing
You're fucking perfect to me


You're so mean When you talk
About yourself, you were wrong
Change the voices in your head

Make them like you instead
So complicated
Look how we all make it
Filled with so much hatred
Such a tired game

It's enough
I've done all I can think of
Chased down all my demons
I've seen you do the same

Oh

Pretty, pretty please
Dont you ever, ever feel
Like you're less than
Fucking perfect

Pretty, pretty please
If you ever, ever feel
Like you're nothing
You're fucking perfect to me

The whole worlds scared
So I swallow the fear
The only thing I should be drinking
Is an ice cold beer

So cool in line
And we try, try, try
But we try too hard
And it's a waste of my time

Done looking for the critics
Cause they're everywhere
They don't like my jeans
They don't get my hair

Exchange ourselves
And we do it all the time
Why do we do that?
Why do I do that?

Why do I do that?

Yeeeeaaaahhh
Oooooooh
Oh baby pretty please

Pretty, pretty please
Dont you ever feel
Like you're less than
Fucking perfect

Pretty, pretty please
If you ever, ever feel
Like you're nothing
You're fucking perfect to me

You're perfect, you're perfect

Pretty, pretty please
If you ever, ever feel
Like you're nothing
You're fucking perfect to me

Av Johanna - 2 januari 2011 09:32

att vara förkyld

näsan e helt sönder snyten

och hostan börjar krypa sig på

Av Johanna - 1 januari 2011 19:33

året var tjugohundratio - ett händelserikt år kan man säga
året börja väldrig kyligt.. en del strul som till slut ledde till
en otroligt tung flytt hem till "hem orten" igen
vilket ändå va en dröm inombords
flytten va inte bara tung pga av att skiljas från en betydelsefull
människa den ledde även till ett nytt liv
jag fick chansen att andas ny luft och även få in ny luft under vingarna
-kände mig starkare än nånsin
fick fast tjänst (igen) och bara få tid till att umgås med människor
skratta och ha kul, inte behöva "tänka" så mycket.. bara få vara Johanna

-de gav mig ytterligare ny energi
efter en härlig sommar så fick jag börja följa min
magkänsla och göra en del saker som jag för stunden inte alls gilla
-några otroligt tuffa månader väntades
men samtidigt gav de mig tillfälle att andas in ny luft igen
och en början på nånting bra...
så efter denna sommar/höst så har jag bara tagit en dag i taget
och jag e så himla stolt över mig själv att känna att där jag
är idag... de e där jag vill vara!
nu kan allting bara bli bättre.. :)


vill härmed önska GOTT NYTT ÅR och TACK till alla som trott på
mig och stått vid min sida genom alla tuffa tider
nu blickar vi framåt och 2o11 kommer bli bättre än nånsin....   

                Jag finns på:

                  yohaana

 

 

Translate

Arkiv

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards