Dream as if you could live forever... Live as if you only have today.

Alla inlägg under juni 2010

Av Johanna - 16 juni 2010 10:45

  • vill jag åka hem
  • packa min väska
  • dra till arlanda
  • stänga av mobilen
  • ta första bästa flyg härifrån, slippa allt jobbigt som e nu

jag vet, jag flyr bara för stunden, problemen finns kvar när jag kommer hem igen men just att få komma iväg och rensa mina tankar skulle va så otroligt nyttigt

det är ungefär <-sååååååhär-> nära att detta sker

Jag är så fruktansvärt trött    

    

 

Av Johanna - 15 juni 2010 12:15

Haha

Jag kan inte låta bli att småskratta lite ang natten som va..

Även fast jag kanske bara sovit ett antal lätt räknade timmar så känner jag mig  pigg.. eller så kanske de kan vara så att jag e övertrött, dvs flummig?!

Aja... katterna somna fint vid min sida i går kväll men vid ca 00.30-01.30 så tyckte dom att de hade sovit klart.. så då var dom nog överallt i sängen

-under täcket

-under sängen

-klättra längs madrassen

-in under sängkappan

och så höll de på....

sen vart de lugnt en stund och de for ner på nedanvåningen och där hitta dom nåt som matte glömt slänga... dvs locket till matburken..

så de plinga fint i betong golvet...

Fick gå upp för att slänga de.... stängde dom sedan ute för att få lugn i sovrummet....

ja eller hur.. Daisy vart helt rabiat och krafsa på dörren och jama

efter att ha vart upp ett X antal gånger så sluta hon... men ist så hörde jag nånting som låg och slog mot väggen osv....
upp igen... ja då hade hon hittat en skruv som hon lekte med... skit kul tyckte hon mindre kul tyckte matte... så jag slängde iväg den och lag mig till rätta igen...
sen vart de race i trappan upp och ner... med en råtta i munnen... full fart!!
så jaa.. runt 4 somna jag väl igen, upp sen 2timmar senare

haha.. de e helt galna... så i natt får de vara ute.. vilddjuren mina.

Jag behöver min skönhetssömn juh.. hihi

Aja över till nåt annat..

Idag ska jag bannemej göra ett tok ryck i lghen... måste få undan lite skit som står där nere och får mig att inte ens vilja titta dit.. :)

Men de går nog fort.. bara man börjar så

Igår var jag till huset och hämta lite smått skit så som bestick tex som kan vara bra att ha... om man vill ha mat i magen vill säga

sen mitt Boxerkort som funkar så ENORMT bra i lghen... NOT!!

så nå tvtittande får jag vänta med tills jag fixat lite tillbehör så de ska funka bättre.. men som sagt vill ändå inte vara där nere just nu då min stora soffa e full med grejer och ett berg på andra sidan.. såå jag klarar mig med att kolla på filmer i sovrummet ett tag till :)


nä nu måste jag jobba vidare..

påtal om jobbet så får man juh höra saker man inte vill höra när man ska ta ett beslut som känns enda nere i magen att de inte e rätt...

men jag har inget val och de känns så förbannat SURT!!!!!

men de kanske är som i hushållet.. går kylskåpet sönder så går spisen sönder och så fortsätter de så i en ond cirkel...
kanske är så med mig oxå.. skiter sig en sak så skiter sig resten oxå i tur och ordning.. eller vatusan vet jag.. :)


Vi ses

Tjing Pling

Av Johanna - 14 juni 2010 14:30

Det regn som sakta faller här i stan gör husen grå

Neonljusen de speglar sig i asfalten den blå

och bilar signalerar, jag ser människor på språng

Är det konstigt att man längtar bort nån gång

---***---


Jaha ja....

Allt känns rätt vemodigt just nu.. mycke tankar, känslor m.m om de mesta

Jag hoppas med tiden att de ska bli bättre.. men säger väl som ordspråket

-Tiden läker alla sår!

Så jag må väl tro på de... men med rätt personer runt mig så kommer de bli bra.

Jag måste tro på de, vad ska jag annars bli av?!

I helgen har jag bara flyttat...
De har vart en tuff helg... mycke tunga lyft, språng i trappa m.m
Men de har gått bra.. förutom att lghen ser ut som ett KAOS men de får ta den tid de tar... jag pallar inte stressa på mer asså.. jag kommer gå sönder!

-Ensam är inte alltid stark

De har man juh fått höra.. och nä jag vet, men jag vill gärna tro de..

Jag försöker göra de mesta själv, jag e inte den som e den liksom men ibland funkar de inte och jag får kanske ta och inse de.. :)

Så ni som vill komma på fika får allt vänta ett tag till... beroende på vem de är iofs.. vissa av er har "öppen dörr" även fast de e kaos där hemma..

Alla som känner mig VET att jag inte släpper in folk i ett stökigt hem :)

Yes.. jag är som bekant rätt pedant!

---***---


Nä nu ska jag kolla igenom lite gods sen packa paket.. dryghets varning på de!

Ha de bra
Vi ses
Tjing

Av Johanna - 10 juni 2010 10:15

Solen skiner ute och jag känner mig hyffsat pigg och glad idag.. :)

samtidigt som de blandas med andra känslor men de måste jag peta åt sidan.. har inte tid me de..

förkylningen sitter kvar ÄN oxå... och de tycker jag e mega trist för jag vill åka och hälsa på min syster och gosa med den lille killen... har juh inte kunnat göra de än pga massa snuva.. har bara skymtat han nere i vagnen.. den lilla go biten.. :)

 

Läste ett bra shysst mail nyss oxå ang en helg uppe i Dalarna (?) i sommar....

-Nu är våra SPA behandlingar bokade

Känns Något lyxigt :)


Sommarkur 50min  (freda)

Lyxig återfuktande kroppsinpackning med aloe vera, mineralrika algextrakter och lugnande lavendel.
Vi börjar med en saltskrubb med eukalyptus som rengör på djupet och tar bort torr hud, därefter sveps du in i inpackningen.
Under inpackningen görs en  ansiktskur med en alg gelmask som är fuktighetsgivande och lugnande.
Inkluderar hårbotten och nackmassage samt fotmassage.


Klassisk Europeisk Ansiktsbehandling 50min  (Lörda)

En klassisk behandling för alla hudtyper som inleds med en grundlig rengöring och hudanalys och inkluderar peeling, portömning vid behov, ansiktsmassage, ansiktsmask och avslutande crème.


Klassisk muskelmassage 20min  (Sönda)

Djup muskelmassage med en stimulerande crème med rosmarin och mentol.


Mammas 60års present från pappa och

även en lite present till oss andra me...

(jag, syster & bror mins sambo)

Min pappa e den bästaste..   

__________________________________

 

Annars så va jag in till stan igår och köpte ett helt set med grejer till grabbens fotbollsskola... dvs skor, skydd och strumpor.. fick en boll på köpet oxå.. de va juh shysst.. :) yeey!

Sen vart de IKEA och lite prylar till lghen... för på lörda går de stora lasset!..

Väldigt blandade känslor men de blir nog bra...

Bara man får komma in i lghen och får lite semester så.. hoppas stenhårt på

V.29-31 då de resterande två veckorna kan vara bra att ha i höst.. :)

I morron blir de ledig förmidda iaf då grabben har skolavslutning.. verkar dock inte som vädret kommer bli så lyckat men men.. regnet måste juh ner men synd att de skulle komma just i morron, men what to do?!

Nä vet inte va jag ska skriva mer.. Vi ses!

 

 

Ha de så bra alla..

Tjing

 

Dagens låt:

K'naan - Wavín flag

http://www.youtube.com/watch?v=0rt6rIIW73s

Skön sådan!

http://www.youtube.com/watch?v=Nwviap3U3MY

Official FIFA World Cup 2010

...

Av Johanna - 8 juni 2010 07:45


  
   


...

Av Johanna - 7 juni 2010 20:30

jahaja... har tappat lite feeling för detta just nu.. så mycke annat som snurrar i mitt lilla huvud...

skulle vilja skriva av mig mer än vad jag gör.. men allt har sina förklaringar!!


Helgen har iaf vart helt kanon om man bortser från min förkylning..


Fredag:

TOK dålig bokstavligt talat... feber nog i nog men jag gjorde de jag skulle, dvs ställa upp för mamma till 100%... jag körde slut på mig själv men de va de värt för att se mamma glad :)

De vart en härlig fest, tårar - skratt - och tjo & tjim :)

Precis som de ska vara!


Lördag:

DÖD!

Hem på eftermiddan och packa grejer att ta med till lghen igen.. jag och grabben blev kvar där och hade de mys


Söndag:

Fixa i lghen... eller i köket mest.. de blev kanon!

Har dock lite småfix kvar att göra

men håller de för mig själv då jag som tidigare sagt avskyr folk som tar efter, eller okej de beror helt på vem de gäller.. men ni får iaf vänta och se till senare :)

Hem igen senare på kvällen för att sen decka ihop på soffan..


Idag:

Jobb... bra drygt.. vill bara bort nu, mega massa... men de får blir sen..

Hade syrrans tös som praktikant idag.. hon skötte sig fint.. :)

På fredag har de små rackarna skolavslutning och sen sommarlov...

JAG ÄR AVIS!

Men får se de som så att de e bara några få veckor kvar sen e de semestertider

Längta en aning bara!


Ja... jag e en grymt tråkig skribent så ni får bannemej nöja er med detta..

Blää

Kanske borde lägga ner för att ta upp de senare.. Vi får se

Ha de bra alla

Tjing!

Av Johanna - 3 juni 2010 13:12

....måste man jobba när de är sånna här'a underbara sommardagar?!

Visst jag jobbar hellre än att vara arb.lös för de e kääs..

enligt mig själv asså

Men samtidigt så missar man massa soltimmar pga jobbet..

Sikket dilemma lixom :)

Aja jag får ta igen de på nån härlig utlandsresa på sensommaren/hösten ist

Nu e de rast och de vankas några minuter ute i solen..

Yeey! :)

 

  


Säger trevlig helg till alla

då jag troligen inte alls har tid med massa bloggande då!

Vi ses

Tjing Pling

Ledig i morron... Yeey


...

Av Johanna - 2 juni 2010 15:15

onsdag idag då...

denna dag har rullat på fortare än många andra dagar..

har haft fullt upp men kände att jag behövde en pause nu.. pjuh!

 

jag har ont i min hals och de e rätt drygt då jag inte har tid med att vara sjuk..

sen va jag in på röntgen i går med handen.. få se då om en vecka vad som sägs

de gör så f-bannat ont i bland och smärtan kryper från en punkt till en annan.. har heller inte tid med de..

ledig på freda då mamsen har sin fest.. :) grabben har även fått ledigt från skolan.. skönt, så jag hinner hjälpa till med NÅNTING iaf...

hoppas syster hinner hem från BB med.. men hon kanske blir kvar ett tag då hon blev snittad... men hon mådde så bra som man kan göra efter en sån förlossning i dag sa hon.. så de e positivt :)

Vill juh se den lille juh.. NYFIKEN till max!

 

nää nu ska jag ta och ringa lite samtal sen knata vidare med jobbet.. *suck*

snart slut för dagen men iaf..

vi ses!

Tjing

 

Ut och ta en glass i de fina vädret vill jag!... mm....

     

mmmm så gott!!

längtar riktigt mycke efter sommaren nu och allt vad de innebär..

snart, snart så!

                Jag finns på:

                  yohaana

 

 

Translate

Arkiv

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards