Dream as if you could live forever... Live as if you only have today.

Alla inlägg under juni 2010

Av Johanna - 24 juni 2010 10:32

Jag börjar med att säga att jag mår okej efter gårdagens inlägg..

men efter lite snack igår så blev de lite bättre..

och skönt att de som beter sig dåligt även får höra de..

så nu så... :)

nu e de bara 2½ timme kvar av dagen... plus 1 timmes lunch typ..

så snart e de dax att gå hem och för de första fixa tvätten...

då jag har tvätt tid..

men sen skulle familjen komma in och köpa glass osv så då kan juh inte jag hålla mig därifrån heller.. hihi

Me like glass i stora lass..!!

*****

igår fixade jag på uteplatsen.. satte upp blomlådor och möbler... plus RENSA RABATTEN.. haha.. stod där som ett fjån med huvudet ner bland blommorna.. men de vart fint.. eller vi säger såhär.. de blev BÄTTRE än innan.. :)

sen vart de grill med nära och kära och sen en cider på terassen.. efter att ha bokat bord tills på lörda.. massa trevligt

sen sängen för de va juh faktiskt jobb i morgon (läs idag) :)

 

nää nu ska de fixas lite på jobb innan jag tar några dagar ledigt

glad midsommar på er alla

och hoppas ni får mega trevligt med mycke skratt och hettande solstrålar

vi ses!

tjing

  

GLAD MIDSOMMAR

Av Johanna - 23 juni 2010 09:38

De här jävla stället gör mig bara så jävla förbannad ibland!

FY FAN

Jag kräks!

  

...

Av Johanna - 22 juni 2010 13:11

*tar ett djupt andetag*

idag e nog den dagen som jag känner att de kanske blir en sommar iaf...

tycker de har känts väldigt långt bort den senaste tiden

men idag bjuder vädret på riktigt härliga solstrålar..

de gillar jag.. :)

de får mitt humör att iaf växa lite mer på den positiva stapeln och de ser jag som ett gott teckan.. nu lite semester och ännu mer sol.. då kanske mitt mående kan vara rätt bra till hösten... när den tråkiga tiden börjar igen.. :)

*****

I helgen e de midsommar... vad som är tänkt då de vet jag faktiskt inte.. men de kan nog bjuda på en del härligheter.. med vänner så som familj

ser fram emot lite ledigt, de e iaf 1 ½ dag off

*****

Sen har jag vart och flirtat till mig lite material till min egen designade sängavel som jag ska göra ett ryck med framöver.. nu e de iaf en början..

bra med kontakter ibland.. :)

var och tömde de sista i huset igår.. nu är de bara de här skit tråkiga städandet som är kvar.. undra om man ska palla göra ett ryck i kväll?

Jag vill bli av med de, snarast!

 

nä nu vankas rast och ännu mera sol... LAPA!  

Pusselipuss puss

Av Johanna - 20 juni 2010 17:45

och visst kryper ångesten runt i kroppen..

semester är de jag behöver nu

men de är 4 veckor jobb att klara av först...

***

 

helgen har vart rätt lugn endå fast blandat med liv & rörelse....

va i stan i fredes för att köpa antenn till tvn..

(och de fann jag och tvn funkar nu.. så jag ligger här nerbäddad under en filt i min stora soffa och gluttar tv med ett öga och de andra på datan...)

sen fann jag mig ÄNTLIGEN ett par ur snygga sandaler...

tack vare sällskapet som slet in mig i en butik jag eg bara hade tänkt gå förbi.. :)

as nöjd!

plus lite sköna sommarkläder.... gytt... tack!!! ;)

sen vart de lite utgång på kvällen med trevligt sällskap och mycke skratt

 

i går vart de hem till familjen för att gratta papsen som fyllde år i fredes..

då vart de saft & tårta och skitsnack tjejer emellan.. sen vart de faktiskt lite bröllops tittande.. de va svårt att undgå då syrran kollade.. :)

sen vart de lite midda me som syrran laga medans jag va lite bebisvakt.. *mys*

sen hem för att somna en stund på soffan och vart väckt av telefonen som ringde.. upp och sminka sig och ner på terassen...

en lugn kväll med alkoholfria drinkar och trevligt sällskap.. dock va de trevliga sällskapet mindre lugna.. ;) haha

dock kan jag tröttna lite på befolkningen här..

många är öppna och glada medans många bara stänger in sig i sitt lilla gäng och där får ingen "utomstående" komma in.... de berör mig inte direkt så, då jag roar mig med de jag känner mig "hemma" med men samtidigt så gillar jag en del av de andra personerna oxå då de är mina vänner..

äsch de är upp till dom tycker de är tråkigt bara

men men skönt med sommar och nya ansikten och ny energi.. :)

*****

har varit i huset idag och plockat..

bara känslan att sitta på bussen påväg dit är enormt tung

och vägen dit är lång... känslan i magen av att kliva in på gården är obeskrivlig..

de känns en olustig känsla i magen...

jag blir tårögd av att stå där och se alla tomma ytor där mina möbler en gång stått... skåpen är tomma och de ekar i varje rum...

de är ledsamt men de va de bästa som kunde ske just nu, bara till att inse de..

jag är illa tvungen till att blicka framåt nu och hoppas få hjälp på vägen med de..

*****

nää nu ska jag försöka få nåt i magen som jag inte fått på hela dagen.. de e kanon de.. NOT...

om jag har mage till att flytta mina goa katter från mitt knä vill säga.. :)

e så glad att jag har dom vid min sida.. på det sättet bara dom kan vara!

 

ha en fortsatt trevlig sönda

vi ses

Tjing

  

...

Av Johanna - 18 juni 2010 12:12

KING fredag

....idag igen....


Tänker inte dra upp nåt skit i dagens inlägg

Bara depprimerande att läsa..

Så idag blir de nog mest bara lite svammel.. :)

*****

Ska försöka komma iväg och köpa lite prylar idag.. eller vad man kan kalla de..

så jag får möjlighet att kolla på tv kallas de.. som jag inte gjort på en vecka nu.. :)

Dock har jag inte saknat de.. jag har haft så mycke annat att göra.. och har i det sammanhanget fått saker gjorda.. *positivt*

Så snart kanske de kan dyka upp några bilder från lghen och dess inredning

Fixa lite i sovrummet igår.. vart AS bra med de sängbord jag beslutade att ha

Nöjd!!

Så nu ska de läggas ner energi på en egen gjord sänggavel.. kommer bli kanon!

 

Sen är grabbens rum så gott som klart me.. bara lite små piff som saknas men de blev bra.. eller tycker jag iaf.. har dock inte fått nåt godkännande av min inredningsintresserade son än men han brukar gilla de hans mamma gillar.. :)

I köket måste jag fixa om köksbordet som har fått sig en turn av ett värmeljus så där måste de på lite mer färg + lack denna gången.. så de blir mer tåligt

Annars e de allt små fix/piff som saknas där inne med.. som över allt annat.. men de ska ta tid.. de blir bäst då.. annars slänger man bara upp allt på väggar osv bara för att bli av med skiten men hur blir resultatet... inte bra... :)

Ska även köpa kuddar och tyg så jag kan sy några överdrag att ha i soffan..

Kommer nu till sommaren att gå i en ljusrosa axcent färg

Me like!

*****

Hade mina första fika gäster igår.. ur mysigt... syster med liten + dotter & mamma våran.. vart glass och maränger och "fingers"... gottis!
Jag försökte få så mycket tid som möjligt med den lille, dock va han mindre nöjd men fick några tillfällen iaf.. :) *gulli gull*

På tal om gulli gull så fick jag ett mega gulli gull MMS av min lilla pulla på hennes goa barn... såna små söta troll

Saknar er massa juh!    Måste ses snart

 

Nää nu har jag rabblat alldeles för mycke goja här.. men så e de ibland.. :)

Trevlig helg på er

Vi ses

Tjing

  

Av Johanna - 17 juni 2010 10:10

       

 

Motivation, vad är det?!


                Jag finns på:

                  yohaana

 

 

Translate

Arkiv

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards