Dream as if you could live forever... Live as if you only have today.

Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

sönda..

Av Johanna - 20 juni 2010 17:45

och visst kryper ångesten runt i kroppen..

semester är de jag behöver nu

men de är 4 veckor jobb att klara av först...

***

 

helgen har vart rätt lugn endå fast blandat med liv & rörelse....

va i stan i fredes för att köpa antenn till tvn..

(och de fann jag och tvn funkar nu.. så jag ligger här nerbäddad under en filt i min stora soffa och gluttar tv med ett öga och de andra på datan...)

sen fann jag mig ÄNTLIGEN ett par ur snygga sandaler...

tack vare sällskapet som slet in mig i en butik jag eg bara hade tänkt gå förbi.. :)

as nöjd!

plus lite sköna sommarkläder.... gytt... tack!!! ;)

sen vart de lite utgång på kvällen med trevligt sällskap och mycke skratt

 

i går vart de hem till familjen för att gratta papsen som fyllde år i fredes..

då vart de saft & tårta och skitsnack tjejer emellan.. sen vart de faktiskt lite bröllops tittande.. de va svårt att undgå då syrran kollade.. :)

sen vart de lite midda me som syrran laga medans jag va lite bebisvakt.. *mys*

sen hem för att somna en stund på soffan och vart väckt av telefonen som ringde.. upp och sminka sig och ner på terassen...

en lugn kväll med alkoholfria drinkar och trevligt sällskap.. dock va de trevliga sällskapet mindre lugna.. ;) haha

dock kan jag tröttna lite på befolkningen här..

många är öppna och glada medans många bara stänger in sig i sitt lilla gäng och där får ingen "utomstående" komma in.... de berör mig inte direkt så, då jag roar mig med de jag känner mig "hemma" med men samtidigt så gillar jag en del av de andra personerna oxå då de är mina vänner..

äsch de är upp till dom tycker de är tråkigt bara

men men skönt med sommar och nya ansikten och ny energi.. :)

*****

har varit i huset idag och plockat..

bara känslan att sitta på bussen påväg dit är enormt tung

och vägen dit är lång... känslan i magen av att kliva in på gården är obeskrivlig..

de känns en olustig känsla i magen...

jag blir tårögd av att stå där och se alla tomma ytor där mina möbler en gång stått... skåpen är tomma och de ekar i varje rum...

de är ledsamt men de va de bästa som kunde ske just nu, bara till att inse de..

jag är illa tvungen till att blicka framåt nu och hoppas få hjälp på vägen med de..

*****

nää nu ska jag försöka få nåt i magen som jag inte fått på hela dagen.. de e kanon de.. NOT...

om jag har mage till att flytta mina goa katter från mitt knä vill säga.. :)

e så glad att jag har dom vid min sida.. på det sättet bara dom kan vara!

 

ha en fortsatt trevlig sönda

vi ses

Tjing

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 10 mars 2014 13:19

japp längesen... men jag är nog inte direkt tillbaka bara för detta inlägget.. ville bara uppdatera er som fortfarande syns till h'r lite... 2013 - Hus 2014 - Bebis Ingen är lyckligare än jag ♥ ...

Av Johanna - 4 januari 2013 06:58

hus nu... helt sjukt faktiskt :) ca 8 timmar tog det för alla arbetare att sätta ihop vårt "lilla" slott :) Eller okej, de saknas pannor på taket och lite arbete inne i huset men om vi säger såhär då.. efter ca 8 timmar stog där ett hus som for...

Av Johanna - 27 december 2012 09:05

Här är jag uppe med tuppen.. tvättid. Skönt och ha det gjort... sen blir det väl till att åka till tomten och skotta snö... dock plusgrader idag så tungt lär det va. Men thats life :)   Jag har tyvärr inga direkta julklappar att skylta med.. ...

Av Johanna - 21 december 2012 08:46

Idag går vi på julledigt, herre'je va skönt de ska bli. Behöver de efter en tuff höst.. Men först ere julfest med jobbet ikväll.. trevligt värre :)   Passar även på att önska alla en riktig   GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR ♥   ...

Av Johanna - 17 december 2012 08:29

julafton om EN vecka... say whaaat?! Har inte nån koll i år känner jag, tiden bara rusar förbi. Hemma finns absolut nada julstämning, stakar och stjärnor är uppe och en provisorisk adventljusstake. Finns ingen ide att julpynta i år känner vi.. ...

                Jag finns på:

                  yohaana

 

 

Translate

Arkiv

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards