Dream as if you could live forever... Live as if you only have today.

Alla inlägg under februari 2010

Av Johanna - 19 februari 2010 09:25

 

 

Idag börjar det, det såkallade hellvetet!!!

Av Johanna - 18 februari 2010 12:06

 

 

It's days like this I wish that I, wish that I had stayed asleep
It's times like these that make it so difficult to be
The light at the end, the crack in the sky
there's no promise for release
No way for me to get away
And all I'm trying to do is breath

 

 

 

  

 


Av Johanna - 17 februari 2010 21:30

Ah i både kropp och skäl...

 

De va ett helt jävla meningslöst besök hos optikern idag...
-Kom tebax om 4 dagar... Vafan lixom...

Ge mig skiten så jag slipper sitta och åka fram å tebax för inte ens 5 min?!

Less jag blir asså!

 

Och till frågan som ställdes tidigare idag:

-E du inte på humör idag, Johanna?!

Nääää inte för 5 öre...

 

Så när jag väl kommer hem så sitter grabben och e lessen i soffan..

-Jaha vad har nu hänt?!

-Morfar ringde, mormor e på sjukhuset..

Då hann mycke gå genom huvudet kan jag säga, Blev helt kall..

Men så fortsatte han....

-Hon har brytit armen!

Pjuh tänkte jag först... inte "värre" än så, tack gode...

De va bara att ta telefonen och ringa och höra.. jo så sant hon satt inne på akkis och vänta på sjuktaxi hem..

Vilken underbar dag!

 

______________________________________

 

Så som de gör på tvn nu skulle jag oxå vilja göra..

Dvs

Ta allt i köksskåpen och bara kasta sönder och skrika!!!

MEN

jag låter bli...


Av Johanna - 17 februari 2010 09:59

Helt otroligt att en sån liten sak

Några så få ord kan ha sån stor inverkan på mig...

Hela tiden finns de i mitt huvud, vissa dagar mer vissa dagar mindre och jag blir tårögd och illamående av bara tanken.

Just idag så känns de lönlöst att ha samtal hit och samtal dit med högre uppsatta människor...

För läser man mellan raderna så har de redan börjat räkna bort mig.

De känns skit, fast ännu värre e de att personer som man "står nära" gör desamma..
Tror helt ärligt att de e ingen som eg förstår hur jag känner och mår ang de här

Och berättar man.. ja va får man för svar?!

-Kan de vara så jävla farligt?!

Nä själva grejen kanske inte är de, men de e mer än så som spelar in!

Ni befinner er inte i problemet och de e de som e problemet som gör att ingen förstår!

Skit samma...ska inte sitta här och gnälla om såna skit saker som de verkar vara för vissa...

________________________________________


Blir iaf stan idag efter jobb.... *Sucka mega fett*

Känner enorm lust till de verkligen.. NOT... bara att hoppas på att de går fort.. ska juh bara få mina linser och betala så de kan väl inte ta sån tid tycker man!

 

I övrigt så såg jag på "såld på hus" igår.... tycker de e bra roligt att de tar med hus härifrån så kanske de kan locka hit några fler miljonärer iom att de e så billigt att köpa hus här... NOT... :)

vilket jag heller inte kan förstå att de e så dyrt som de faktiskt är?!

Samma där så e juh jag inredningsnörd som ALLA vet nu och har en HEL del tidningar hemma... satt och läste igår helt ovetande i en av de mest kända inrednings tidningar som säljs i butikerna, även där om 3 st familjer och deras villor här ute

Tycker de e lite coolt faktiskt samtidigt bra... mer bra reklam åt orten!

 

Sen till nånting HELT otroligt som hände igår...
blir nästan arg på mig själv men iaf.. jag SOMNA till bygglov, jag menar de kan juh bara inte hända.. men joo igår hände de... MEN de bästa av allt var att jag hann precis vakna så jag såg de få sista minutrarna då de visar hur de blev..

Pjuh lixom!... :)

Dock hade de kvittat då de bara hade vart och spolat tebax programmet, men hade då missat såld på hus juh..

HAHA värsta bekymren lixom!

 

Aja.. de va dagens meningslösa inlägg de! :)

Vi ses

Tjing

Av Johanna - 16 februari 2010 13:17

 

Mmm just idag firas de tydligen med festande så som karneval osv i Tyskland & Österrike då deras dag kallas "Faschingsdienstag"

Men här hemma i Sverige e de eg. en helt vanlig dag..

Om man inte älskar semlor då..hihi.... för de e juh faktiskt Fettisdagen idá.. :)

Jobbet bjussar på semlor senare i em.. ska bli mumma de juh..

och de resulterar då i..  

-Mer fett på magen! :)

 

Och från fett och övervikt till nåt annat tillhörande så har väl de flesta sett reklamen om "Alli - bantningspiller" på tvn?

Igår fick jag höra deras lista på biverkningar...

Och till alla er som tänkt tanken att..

-Hmm de där ska jag prova

Då råder jag er att tänka om!

HAHA.... Shit omg, de e de enda jag kan säga...

Tänker inte skriva vilka biverkningar de e här men de e bara för alla er som är nyfikna att googla...

 

Nää jag hade tydligen inte så mycke intressant att skriva så jag skiter i de här nu.. :)

Ska ta min bok och läsa lite för de e faktiskt RAAAAST!

 

Vi ses lovers

Tjing

Av Johanna - 16 februari 2010 11:50




Many years have passed since those summer days
Among the fields of barley
See the children run as the sun goes down
As you lie in fields of gold  

 

Av Johanna - 15 februari 2010 15:38




In the end we're all just chalklines on the concrete
Drawn only to be washed away
  

Av Johanna - 14 februari 2010 17:19

Ah idag e den dagen man tydligen ska visa att man tycker om nära och kära!

Jag e visst en sån tråkig person som i stort sätt tycker att denna dagen e som han säger i ICA reklamen... dvs en dag vi "hittat" på för att få sälja mer..

JAG tycker man ska kunna visa de precis vilken dag de än är... hur ska de annars se ut...

-Hej älskling, du får blommor en gång om året bara!

(Kanske något överdrivet då men ni fattar vinken)

BIG no no

Sen handlar inte allt om blommor, utan de kanske kan vara en tidning/choklad osv.. eller vad som eg.. de handlar om att uppskatta varandra... vilken dag som helst!

BIG yes yes :)


Men i vilket som så vill jag hälsa till ALLA mina nära och kära

familj som vänner...

Ni e mina guldkorn allihopa K.Ä.R.L.E.K  


                Jag finns på:

                  yohaana

 

 

Translate

Arkiv

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards