Dream as if you could live forever... Live as if you only have today.

Alla inlägg under november 2010

Av Johanna - 19 november 2010 07:50

jaa de e dagens datum

i morse gick de helt okej att gå upp ÄVEN fast jag inte kunde sova igår..

låg vaken en bra stund med miljoners tankar i huvudet..

blir så irriterad på mig själv att jag ligger åh grubblar över vissa saker..

allt börja ang en händelse tidigare på kvällen.. då skena mina tankar.. kan lixom inte hjälpas när de känns som värsta hemlighetsmakeriet..

sen så släppte jag den skiten och kom in på julen ist ang grabben & julklappar o hela köret... vart man ska fira julen osv..

sen släppte jag de för en stund så kom jag in på kommande bröllop.. varför jag grubblar så mycke över de.. de vet jag faktiskt inte.. för de berör inte mig riktigt så... men de e nog för en grej som syrran sa förra veckan... hmm!..

och blir de så så krävs de förberedelser....

 

jaa ni ser juh själva... förstå att jag blir less..

ibland kan jag bara lägga ner huvudet på kudden o somna.. men när jag väl har kommit in i massa tankar så vill de bara inte försvinna..

men men.. nu släpper vi de där...

 

de e juh för tusan freda idag.. de känns kanon.. och i morron ska jag få mysa med mosters gullunge igen... dvs bebismys står på schemat.. :)

sen att bara befinna sig runt familjen känns skönt på nå sätt...

tror helgen kommer bli kanon även fast jag inte planerat mer än att tvätta o att umgås med familjen..

dock e de precis de jag behöver just nu och låta funderingar rinna ut i sanden

 

ha en trevlig helg alla...

jag kanske slänger in nå mer inlägg under helgen.. de visar sig!

puuuuusss!


Av Johanna - 18 november 2010 10:36

torsda idag... de känns juh helt underbart av olika anledningar...

den främsta e då att de betyder att de e freda i morron och sen helg...

och bara de just nu känns helt sjuukt bra.. :)

 

ska försöka få lite saker gjorde i helgen.. måste ta tag i min hall igen.. har legat på latsidan ang den.. eller snarare - jag har haft annat för mig..

men igår tog jag iaf fram pensel & roller och börja måla min byrå som står under trappen.. den blev vit och de känns som att de blev 10ggr bättre än furufärg...

men mitt största problem just nu e att hitta några "perfekta" korgar att ha på hatthyllan... visst tänker ni kan juh inte vara så svårt... joo för måtten får inte vara hur som helst.. sen ska de juh självklart vara snygga oxå... dvs perfekta.. :)

åh då blev de genast svårare.. men de där löser jag nog..

 

sen måste jag hinna med och tvätta.. ska ÄNTLIGEN få tvätta ikväll...

de e helt sjukt men jag har inte kunnat tvätta på 2 veckor... fatta de ni.. de e REKORD för att vara jag... jag hinner juh i vanliga fall med 2-4 maskiner i veckan annars... så ikväll e de tvättstuga samt kommer helgen oxå bli tillägnad de

känns heeeelt underbart då de i grund o botten har krypit i kroppen för att jag inte kunnat göra de innan..... :)

 

nää nu e de bara massa prat om sånt onödigt.. men aja... de e sånt ni får räkna med... livet består ju utav alla möjliga saker... :)

och just precis nu skulle jag hellre vilja åka och handla julklappar än sitta här på jobbet å dönicka...

(absolut första året på säkert 10 år som jag känner just så, men inte på den biten ang jobbet.. de känner jag varje dag hihi )

 

vi kanske hörs senare

tjing pling!

Av Johanna - 17 november 2010 07:24

vad säger ni?!

har juh vart uppe i 1½ timme redan...

morgonen börja ju sådär... dvs stress stress stress...

bråk med grabben som vägra klä på sig "varma" kläder då termometern stod på 8,5 minus...

sånt e alltid skoj sådär direkt på morgonen när jag sedan skulle försöka skynda ner till jobbet då de behövde min nyckel.. men men jag hann åtminstonde stämpla in i tid och de e huvudsaken.. ;)

 

ska ta och bjussa på en låt såhär tidigt på morronen oxå...

enligt en viss person så förknippar han den med mig... haha.. jag förstår bara inte vad han menar?! ;) 

-You wear a thousand faces, tell me which is you?!

 

förstår ni? ;)




Av Johanna - 16 november 2010 12:03

jag e bara så urless på all denna skit som man går och bär på.. dagligen..

jag pallar inte mera nu.. de får gärna bara försvinna från min kropp typ nu på en gång...

varför finns de där? jag fattar inte.. men jag vill inte mer iaf..

men tyvärr funkar de så att jag inte kan styra över de och de innebär då att jag även får gå och bära på denna känsla fram tills den har gett vika...

OM den tänker de vill säga...

den kör iaf slut på mig!


annars e de tisda idag.. en helt vanlig tisdag.. ingenting händer på jobbet som vanligt..

de e så drygt och jag vill bara ha ledigt

för en gång skull vill jag att julen ska komma.. men de e enbart för att jag ska få lite tid att bara vara... sen självklart ett plus i kanten av att få vara med nära o kära :)

men först av allt vill jag ha den 27de november just nu.... jag saknar min pulla nå enormt mycke men den 27de ses vi och då ska vi ha de sååååå skoj... ;)

....

..

.

....

..

.

.....

...

..

.

nää jag e helt lost i huvudet.. vet inte va jag ska skriva mer faktiskt..

inte ens på musik fronten e de som de ska... DÅÅÅLIGT!

så ni får ha överseende med mina impuls inlägg utan mening!


Av Johanna - 15 november 2010 18:50

tänk om alla visste...

tänk om alla bara förstod...

tänk om "om" inte fanns..


så mycke enklare allt hade varit

men vem har sagt att livet är enkelt..

!?!

________________________



huvudet värker... ögonlocken e tunga & kroppen slö

...jag har en konstig känsla i kroppen :(

Av Johanna - 15 november 2010 09:53

tröttare, tröttast...

när klockan ringde för jobb i morse så trodde jag inte de va sant..

nästan så jag svor årets längsta mening då.

jag ville verkligen inte att de skulle vara måndag samt att de bara va en dröm att klockan ringde...

men plikt trogen som man e va de bara att pallra sig upp och göra sig i ordning och väcka grabben...

allt gick ultra segt för oss båda.. men idag kunde jag iaf ligga på lite med cykeln då isen hade smält bort under helgen...

gytt.. bara några få snödrivor kvar annars e allt borta...

snön kan komma lagom till jul ist...

 

annars så har jag fortfarande känningar i min högra fot efter helgen... high heels e sådär på en båt som gungar och när man promt ska fara runt som en full rocker ska göra på en rock kryssning...

dvs jag har både trampat och hoppat snett med foten...

aja... jag överlever! :)

i övrigt e de bara bra faktiskt... glad och nöjd med tillvaron som hägrar just nu

nån kommer garanterat ta de negativt men man behöver inte alltid ta allt ordagrant...

 

nää ska man återgå till jobbet igen kanske... lockar juh sådär måttligt ingenting men jag lär få anstränga mig lite iaf...

vi kanske hörs vid ett senare tillfälle idag...

haaaa´de!!

Av Johanna - 14 november 2010 18:46

AWESOME!!!....

 

åter igen en kryssning att lägga på minnet...

men den här gången va de liiite annorlunda.. bo på deck 9.

visst.. liite finare lite bättre... haha sorry.. ;)

men de finns inga trevliga hytt grannar att tacka den här gången...

men ett helt förtjusande sällskap.... ;)

 

de blev sjukt mycke skratt, sjukt mycke roliga kommentarer, sjukt mycke hårdrock, sjukt mycke skriiiik.. och en heel deeel alkohol.. hahaha

den här gången minns jag iaf Raubtier.. och röjjde som aldrig förr.. men fråga mig inte om Hardcore superstar... haha... total dimma!

 

vi ses i vår igen!

You rock!

 

P.S nu börjar rösten bli "normal" igen.. ;)


"De e ja som bestäm"

Av Johanna - 12 november 2010 10:08



today is the day.. :)


sähär ser kvällen o morgondagens program ut 


FREDAG 12 nov

22:00 - The Bandit Metalizerz (fööörkröök)

23:00 - Bullet (uäk! fööörkröök)

00:00 - Hardcore Superstar (You Rock!)

01:00 - Raubtier (Röööööjjjj!!)

sen fortsätter vi röjja in på småtimmarna.. Right?!

ska bli intressant och se hur mycke jag minns av Raubtier denna gången ;)

 


LÖRDAG 13 nov = Baaaakisday

13:30 - Sherlock Brothers

14:30 - Itchy Daze

 

de kommer bli awesome!

 

Tonight we’re going hard
Just like the world is ours
We’re tearin’ it apart
You know we’re ROCKstars
We are who we are!

______________________

                Jag finns på:

                  yohaana

 

 

Translate

Arkiv

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards