Dream as if you could live forever... Live as if you only have today.

Alla inlägg under augusti 2010

Av Johanna - 18 augusti 2010 17:49



Sadness
Is when you're all alone
It's tragic
Y'gotta start over
But don't you think there is no cure at all
I know your
Sadness..

Av Johanna - 18 augusti 2010 15:15


   Jag kan inte alltid vara alla till lags..

Hur mycke jag än vill

mitt mående är viktigast just nu

de ända jag vill är att ni oxå ska förstå

Men hur ska man få andra att förstå

när man inte har svar på sina egna frågor?

De är skit svårt att ge av de goda när allt bara är nere i botten

men Ge mig lite tid...

så kommer nog allt bli bra, låt mig iaf få tro de.. bara för en liten stund

Ni alla betyder så himla mycke på olika sätt

Ni är viktiga för mig

Tack för att ni finns

...

Av Johanna - 16 augusti 2010 21:59


Ibland känns de som att de alltid är regn hos mig...


  


 Fast vi båda vill
Mer än någonting annat
Så står det skrivet i pannan att man väcker en ångest när man släcker en annan...

Melissa Horn - New York

Av Johanna - 15 augusti 2010 21:12


Hua... här har ni en trött lady asså.. :)

precis hemkommen från Sthlm

Helgen har vart toppen på alla sätt

  


Fredag:

En lugn fredakväll med lite minigolf m. grabben...

Mega mys

       

K.Ä.R.L.E.K

******


Lördag:

Spenderades med vovven Ashi hela dan då jag va hundvakt..

Förjäkla go asså :)

Mötte upp pullan m. barn vid 11, käka glass och bara hade de sååå jäkla gytt i värmen.. kolla på folk och mös sånt där som bara vi gör bäst

Me love

Mötte sen upp familjen, strosa runt och hade mys me dom oxå..

sen koppla pappa på och och vi satte oss och hade en trevlig midda på en resturang...

vädret va helt underbart verkligen.. Me like

åkte sen hem med familjen så Ashi fick leka av sig lite med Bella

gick bra en stund sen orka inte Bella med den lilla illbattingen mer :)

Vi åkte hem till husse vid 20 efter att ha vart ute HELA dagen och jag gick sen hem för att slänga mig ner i soffan och bara låta kvällen glida iväg med tråkiga saker... men men... tack vänner iaf för att ni bara "finns" där...

 

Söndag:

Innebar juh Stockholm hela dagen och FORMEX..

helt ärligt, jag måste nog snart börja tänka om vad jag vill göra med mitt liv

Jag va juh som en liten 4åring i en godisbutik där inne.. haha

klämma känna på allt lixom.. Vill HA!!

ja ni som känner mig vet juh exakt va jag menar :)

helt SJUKT GALET mycke artiklar..

mitt huvud e hel-trött efter alla intryck osv..

Men jag bara älskar de..

de gav mig tusen idéer

Tack som tusan åter igen
Sen efter mässan mötte vi upp några vänner till T som vi hade en shysst

sen lunch/tidig middag med på ett litet fik i stan

trevliga människor :)

sen bar de iväg hemmåt igen... mycke trött efter många timmars språng på mässa.. men gytt va de..

länkar alla utställare här nedan
http://www.formex.se/common/category.aspx?id=1114&filter=all

tyvärr va de juh fotoförbud där inne men de slank med 2 bilder iaf.. ops

    

sen här nedan kan ni se de jag plocka på mig... detta e bara en del.. hade nog kunnat plocka på mig dubbelt dubbelt så mycke.. :)

men johanna va trött..

samla visitkort e jobbigt se'ni.. hihi

  


******


nu blir de sängen och sen 3½ dags jobb denna vecka bara..

sen måste de göras samtal.. får ej glömmas
sen börjar skolan för grabben på onsda..

DÅ e verkligen vardagen tillbaka igen.. *sucka*


Go natt på er..


P.S - dagens citat

"Säljaren till mig på GROV skånska" - Hej jag säljer ljus
"Jag till säljaren på uppländska" - Nää jag säljer inte hus?!
Han tittar frågande på mig och jag på honom, och jag e tvungen att fråga han igen va han sa.... och han tog de då ordagrant för mig.. haha
Jag brister i skratt och som plåster på såren så får jag ett ljus av honom.. haha

Yeey... 1 poäng till mig

måste bara tillägga de att inte ens T som e skåning hörde va han sa.. så hur skulle då jag göra de?!.. :)

Av Johanna - 13 augusti 2010 10:03


Fredagen den   

och

  

K.I.N.G fredag

 

 

*******

 

veckan har gått gudomligt fort.. och de känns underbart med lite ledigt igen

vädret e kanon oxå, synd att man måste jobba bara

men har snart avklarat dagens arbetspass :)

Men vet ni va.... ?!

igår fick jag biljetten till min lilla "tripp" på sönda *wiihh*

nu finns de svart på vitt att jag kommer dit

ska bli SÅÅÅ kul

   som ni ser... jag ska få gå på FORMEX mässan :)

och de betyder för mig.... yiiihooo!!!!

Stort tack till de inblandade..


Formex är den största fackmässan för nordisk inredningsdesign.

Här möter 850 utställare kring 24 000 nationella och internationella fackbesökare och över 700 medierepresentanter

OBS - Eftersom det är en fackmässa så är den EJ öppen för allmänheten

 

******


Trevlig helg på er

min e fullbokad med skojsiga saker

vi ses!

 

  

Av Johanna - 11 augusti 2010 11:36

Asså de börja ju helt okej med svenska hollywood fruar, då min favvo maria satte ett leende i nästan varje hem
sen gick de lite till överdrift att göra danska och norska med, tycker iaf jag
men nu får de väl iaf vara droppen....
SKÅNEFRUAR.. wtf

Nä jag e inte ett dugg avundsjuk jag bara tycker de e tragiskt..

-kan man jämföra sverige med hollywood?!


Skånefruar har premiär på Kanal 5 i höst...

 

*******


i övrigt så har jag inte återhämtat mig ett dugg efter helgen även fast de e onsdag idag.. man känner juh att man inte e 20 längre lixom.. :)

men vadå.. man lever bara en gång och den här sommaren har nog vart en av mina bästa om man bortser från alla "tråkigheter" som trycker på psykiskt..

men ibland måste man bara kunna släppa de för en stund
Saknade bara de fina vädret under mina 3 veckor men men så e de ibland..

I helgen ska jag göra nåt riktigt skoj... om man har samma intressen som jag vill säga.. :) men jag ser fram emot de mega massa

va de e får ni veta längre fram..

 

ska jobba lite ihop med Lettland nu.. Vi ses

Tjing

 

Av Johanna - 10 augusti 2010 11:21


Watercolour



Av Johanna - 9 augusti 2010 18:31


 En av årets roligaste långhelg bakom mig :)


Dag 1 – Onsdag -  4/8
Dagen börja med regn så långt ögat nådde.. så de va att inta tvättstugan sen va de bara slö fram till senare på kvällen då jag mfl infann oss på ett uteställe
trevligt men väldigt lugnt då vi hade lilla söta Ashi med.. :)

       


Dag 2 – Torsdag  - 5/8
Dagen börja med klinisk städning på morgon kvisten
Kl 12 va jag klar med allt och jag och en vän begav oss ut på byn för att bara softa loss och invänta 16.00…
mötte upp A vid bussen efter hans långa resa ända från Skövde.. :)
Bra val.
Börja självklart med att införskaffa oss lite alkoholhaltiga drycker och middag
sen tände vi grillen och hade en trevlans kväll….
gick ut för att fortsätta dricka några kalla
denna kväll vart lång men mååånga skratt och så..
ramla väl i säng runt 07.00 – 07.30 för att sen vakna runt 11 igen på…

Dag 3 – Fredag - 6/8
Trodde dagen skulle vara segare än va den var pga av de få timmarna sömn men börja med en brunch och sen gick vi ner på byn för att visa runt i vår lilla håla..

hade en allmänt trevlig dag.. med mycke fint väder
bokade in oss på att åka RIBB båt och åhej va de gick.. men jag storm trivdes :)
saknade dock ett X antal mer vågor men men fick testa på farten iaf i V8an.. hihi
sen mötte vi upp pullan och hennes familj på en uteservering och vi tog oss några kalla..
smaka smaskens i den gassande solen :)
Och väl här fick jag mig ett gott skratt och vi alla vet att de förlänger livet så nu lär jag nog bli 100 år ist för 90..
de va så att  A ”råkade” tappa sin iphone i marken vars hela displayen sprack
och jag bryter ut i skratt och säger…
-du får ursäkta men jag har världens skadeglädje
och W säger eller skriker snarare...

–men Johanna sådär kan du juh inte säga?!
och tror sen alla skratta gott tom A som fått mobilen i kras
men som du sa de e bara materiella ting :)
sen handla vi midda och grillen va igång igen
satt och prata in på timmarna och sen begav vi oss ut för att dricka lite

rosé & redbull..
mycke trevligt
och natten fortsatte som vanligt in på små timmarna inför

  


Dag 4 – Lördag - 7/8
upp hyfsad tid efter ett fåtal timmar sömn för att göra mig/oss i ordning inför kommande båt tur för att se på loppet..
Samlade ihop våra trupper och begav oss ut med goda vänner och uppdukat långbord i båten.. eller ja typ.. variationen va sådär… de innehöll endast ÖL.. :)
efter många skratt och skrik efter att vissa av oss vart attackerade av spindlar (tack gode för att de inte va jag) så nådde båtarna äntligen hemma & målgångs vatten
vissa har ett förjäkla skönt motorljud… de e så man får gåshud.. :) me like!
men iaf efter racet begav vi oss in mot land igen och jag hoppa i en flytväst för att för första gången få åka vattenskoter i HÖG fart.. yeey va jag skrek till en början då jag bad han ta de lugnt men ikke sa nikke… haha de va bara att följa med i vågorna och bli något blöt i mina ”vanliga” kläder…
men de va för jäkla kul.. :)
ångrar de inte ett dugg
sen satte vi oss på en uteservering (för min del i blöta kläder under några filtar) och tog oss en varsin kall och en varm pizza.. smaka bra!
hem för dusch och fix sen begav vi oss över till M & T för lite förkör och sen attack mot Öltältet… :)
där va de fest vill jag lova och jag hade en mycke trevlig kväll med mina pojkar
Runt 00 vart de fyrverkerier och sen kom ovädret… de åska som bara den och regna som ännu mer bara den.. men bra jäkla häftigt om man frågar mig.. :)
de vankades efterfest men efter att folket bara inte kunde röra sina feta så sket jag och A i de och vandra hem för ett par timmar snack…
och måste bara tillägga de roligaste av allt under kvällen…
haha… A skulle gå på baja majan och kissa.. då hans tjock tröja hänger på hans
axel.. och den sakta men säkert glider rakt ner i baja majan och där kan jag lova att den blev liggandes, och jag vart helt plötsligt 110 år… :) haha
A har haft tur den här helgen.. verkligen!.. ;)

      

ovan:
 v. folkvimmel i tältet
mitten. jag  & M ursäkta minen lixom.. ;)
h. några av mina pojkar - D, A, M, K

nedan:

tomt i kylarna, vatten på golvet och tomt..
dvs stängningsdax :)
  


Söndag
Seeeeegt
…. De e typ bara förnamnet.. RIKTIGT seeegt va de att komma upp idag
men upp kom vi och de va bara att slänga i sig lite frukost klä på sig lite och slänga sig i soffan för att sen följa A till bussen….
sen vart de soff häng HEEEELA kvällen… humöret föll rätt rejält när A åkte hem för då kom regnet och verkligheten kom och knacka på dörren ist och höll upp en skylt som löd:
-Glöm inte bort att du ska jobba i morron…
Feting ångesten.. men men lugna den med ett gäng ostbågar..


Idag….
ja idag va de juh då första dagen efter 3 veckors semester.. de kändes verkligen INTE bra i morse när klockan ringde… men de e juh bara att pallra sig upp
och jag tog en jäkligt soft dag på jobb.. gjorde enbart de jag va tvungen till, inte en gnutta mer.. :)
får se de som så att nästa freda e jag ledig och bor då mer på ett spa hotell i 2 nätter
Snacka om skönt och behövligt…
Har hållt på och tvättat (igen) efter jobbet..
ohh yes jag e tvätt nörd, haha.. men jag e juh så att jag inte kan ha mina kläder mer än 1 gång sen måste de tvättas så då blir de så… de e fett nice att iss alltid ha rena kläder..
nää nu ska jag packa ihop mina små ögon för att ligga och kolla på nästa fyrkantiga bild…
soffan e bra skön och de e riktigt mycke soffhäng idag me…

ha de bra alla..
Tjing

Och måste bara tillägga… Tack till alla som gjorde denna helg till en sån underbar sådan..
och tack A för att du pallra dig upp hit och rosatte mig med massa galna saker.. :)

 

 

Über grymt!

 

 

  

                Jag finns på:

                  yohaana

 

 

Translate

Arkiv

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards