Dream as if you could live forever... Live as if you only have today.

Alla inlägg under december 2009

Av Johanna - 18 december 2009 12:35

Mmm.. känns som alla bara har lämnat mig kvar själv i den här soppan...

En ensam fredageftermidda framför mig.. dock bara några timmar kvar, skönt!

 

Jahaja.. jag skulle egentligen ha vart på julbord nu då..

men ja de gick juh som de gick me de..

Tycker de e komiskt..

Först så blir man bjuden och dom / jag själv har räknat in mig i sällskapet men sen helt plötsligt några timmar innan så får man ist höra...

-Nej du får inte komma med, du har haft ditt julbord redan!

Öh what!!....

Aja inte mig emot iom att de inte e mina favoriter direkt men tycker bara själva grejen va komisk.. :)

Så som sagt... här sitter jag själv kvar...  

Okej så illa e de väl inte direkt men iaf.. :)

  

I övrigt så kommer de me otroligt roliga ideer oxå utan och tänka...
Jag kommer iaf göra allt för att de INTE ska bli så!

Jag kanske inte lät helt omöjlig, men jag känner mig helt omöjlig ang. detta.

 

______________________________________

 

I helgen vankas julstäd, en ordentlig sådan!

Ska även ta mig in till stan för lite julshopping.. helt själv ska jag åka..

bara tänka på mig själv och kunna göra lite hyss hyss bakom folks ryggar nu i juletid.. :)

men en fika kan jag alltid offra på nån som kanske vill ta en ihop me määg!   

 

Nä.. snart kommer nog kollegan in här för att få lite hjälp med lite inköp..
Vi hörs av..
trevlig 4:de advent på er

Tjing

Av Johanna - 16 december 2009 14:03

Tralalaaa

 

ja jag känner mig på ett mycke bättre humör idag än va jag gjort tidigare i veckan..

Förkylningen börjar släppa så de kanske e därför..

Har dock en liten tokig hosta som inte riktigt vill försvinna..

men men.. de kommer!

 

Har haft engelska idag då.. sista gången för 2oo9

Tycker personligen att de gett lite framsteg iaf

DE e juh positivt.. eller hur?!.. :)

 

 

Äsch..

Bara dryga veckan kvar till julafton och idag fyller Gregorius år... Yeey
Grattis till dig ditt miffo!.. ;)

 

Hihi

Tjing!

Av Johanna - 15 december 2009 09:26

Eller NOT!!

 

 

 

 

 

usch säger jag bara..

man mår som en smörgås i en brödrost

ena stunden varm strax därefter kall...

jag sitter påklädd till max känns de som...

mössa inomhus?!

ja jag e tvungen juh

 

i morse när jag klev upp och såg att de va dryga 10cm snö ute så tappa jag humöret direkt

jag vill inte ha snö!!

uppe i Sälen, okej lixom...  då åkte jag dit för just snö..

men när man ska ta sig till och från buss/jobb osv utan körkort..

då verkligen hatar jag detta...

-och NÄÄ jag kan inte skaffa mig ett körkort på 2 sec.!

trött och jävlig va ja... de som va i min närvaro fick sig kanske en eller två kängor helt utan anledning...

sorry for that.

 

jobbet spyr jag på just nu känner ja...

de e rörigt, de e kallt, de e usch!

 

kunde lika bra ha legat kvar i sängen i morse..

URK!

 

vilken härlig dag!

eller hur?!

Av Johanna - 14 december 2009 12:08

efter lite ledig tid med familjen...

 

Jag har haft de så himla underbart dessa dagar uppe i Sälen..

Ni alla e så himla goa på erat lilla sätt, sen visst de finns saker man börjar undra över men men.. orkar inte lägga energi på de.

 

Onsdag 9/12

Kom upp till stugan runt nio på kvällen..

Näst högst uppe i backen bodde vi.. I en stooor fin stuga med en sisodär 90km utsikt över berg/skog och dal... :)

Hur fint/mysigt som helst

Kvällen blev bara till att umgås och dricka gott

 

Torsdag 10/12

Denna dag blev till att känna av byn lite.. kolla in backarna som vissa av oss åkte i..

För min egen del vart de lugnt med lite pulka åkning i backen med barnen..

Mysigt!

Kvällen vart även den lugn

 

Fredag 11/12

Ja nu börja de hända lite..
Jag lova för mycke och de sluta med att jag stod i backen med skidor och pjäxor på och va på väg utför för absolut första gången i hela mitt liv.. :)

HAHA

jag ramla, skratta, skaka om vart annat..

Lift folket mfl fick sig nog ett eller två goda skratt de oxå..

Men de kan jag bjuda på såhär i efterhand.. Hihi

Jag åkte väl halva dagen ungefär, liftarna stängde vid 3 så..

Sen va jag HELT slut.. men en upplevelse rikare.. :)

Tack snälla för den dagen.. haha

 

Kvällen vankades på "Lammet & Grisen"

En middag på 12 pers... riktigt trevligt och RIKTIGT god mat.. ujuj

Magen vart större än vanligt.. ;)

Skojar inte!

Hihi

 

Lördag 12/12

Denna dag hade jag sett fram emot mest av allt..

De vankades skoter safari...

Sikken fröjd för kropp och själ...

Vilka vyer man fick se.. Helt otroligt vackert med all snö och solen som sken underbart..

En helt fantastisk tripp.

Drog sedan till Stadium OUTLET som precis hade öppnat upp där och shoppade loss lite till fina priser.. :)

De gillar vi..

Efter de så drog vi vidare till ett "äventyrsbad" och bada lite.. få kroppen att slappna av lite extra efter fredagens & lördagens bravader.. :)

Kan LOVA att jag hade träningsvärk efter skidåkningen i fredes.. HAHA

 

På kvällen så hade vi lite extra gäster hemma hos oss och vi åt god middag och hade trevligt..
Dock blev jag dålig så jag va tvungen att vika av och lägga mig en stund..

Annars så handla bara kvällen om att packa ihop de mesta inför hemresan dagen efter.

 

Söndag 13/12 -Lucia-dagen-

Klev upp tidigt på morgonen för att se på luciavakan som gick på tv..

Tycker de kan vara rätt mysigt.

Denna dag handla allt bara om att packa ihop och städa efter oss..

Men de gick på ett kick iom att vi va så pass många..

Så vid 11 snåret bar de iväg hemåt igen.

Stannade till vid Insjön och shoppade loss lite till...

Shopp-galen johanna! :)

Klev innanför dörren runt 20 kanske?!..

Då blev de till att packa upp osv.. sen soffan och där tok slockna jag..

Mindre pigg

 

_____________________________

 

Idag månda så e man tebax i verkligheten igen..
Dvs på jobbet..

MEN jag mår inge vidare.. jag fryser satan och näsan e täppt... :(

Så får se hur de blir resten av veckan..

Försöker hålla ut så länge de går..

 

Om ett par timmar e de lussefika här på jobbet..

Yeey!

pepparkakor & lussekatter.. :)

 

Vi ses

Tjing!

Av Johanna - 9 december 2009 12:17

Yeey!!

Äntligen helg för min del...

 

Nu bär de hen upp till Sälen för lite snö-nöje.. :)

Tillbaka på sönda

Vi ses!!

 

Tjing

Av Johanna - 8 december 2009 11:53

...egentligen inte så mycket att säga..

Kände bara för att slänga in några ord, lätta på trycket lite så att säga.

 

Min ork är som bortsprungen och jag hittar den inte..

Tycker de "mesta" bara e pest och pina just nu

Allt hände bara över en dag

och nu känns de som jag överreagerar på mycket, noll ork som sagt och motivation...

*Sprang rakt in i väggen med huvudet före*

 

Ska faktiskt bli riktigt gytt att få komma bort från verkligheten några dagar..

Prata med syrran innan och vi kom in på helgens äventyr..

Åhh.. vissa saker som sas.. jag bara längtar och vill verkligen..

Dvs: Ren avslappning

 

Låt nu bara tisdagen och halva onsdagen gå fort

Sen så!

 

Tjing


Av Johanna - 7 december 2009 07:04

hmm..

slutsatsen av denna helg då...

positiv / negativ?!

avgör själva.

 

I fredes va de ju då som tidigare nämnt julbord med jobbet..

Måste juh säga att jag hade de bra trevligt

Absolut godkänt.. :)

Mycke skratt och trevligt sällskap

dvs..

-Ännu en julfest man kan minnas med ett leende på läpparna..

Ska bli kul att höra alla stories idag.. Hihi

 

Sen i lördes då...

Jaa.. man mådde juh som man förtjäna men efter en dusch osv på morgonen så funka ändå dagen rätt fint..
Drog ner hit till öret för att uträtta lite saker senare på dagen.. men DÅ kom bakfyllan... Blev helt utslagen.. kaboom!!

Hem och slängde mig på soffan, kollade Idol..

Erik och Calle till final.. ett bra år har de varit.

Och Erik.. han e juh sjuk...

Kolla in detta - (Run to the hills - Iron Maiden)

 http://www.youtube.com/watch?v=PV0xpTmI-YQ 

Och de skulle vara en utmaning sa dom?!

-Ja eller hur! Tycker han gör de klockrent.. :)

 

Bort från Idol-nörds grejen och tebax till i går..

 

Söndag.. ja vilken söndag...

Kom jag upp ur sängen innan 12 tro.. nä, knappt ens de..

E de likt mig?!

Nä just...

Jag hade NOLL energi / motivation igår..

Bara låg hela dagen och glodde in i väggen kändes de som

De va en helvetesdag rent ut sagt..

Jag har sovit ungefär 3 timmar i natt.

Påsar under ögonen är bara förnamnet

Jag ÄR trött!

Av Johanna - 4 december 2009 07:31

..Jajamensan...

De gör de allt, ikväll redan med jobbet.. :)

För en gångs skull så ser jag fram emot de mer än tidigare år..

Undra va de beror på egentligen?! hmm

-För att man slipper MÅNGA knepiga människor kanske?

För de e iaf nåt vi har gott om här.. hihi

Men åkaj... kan erkänna, julkryssen för 2 år sen kanske ändå va rätt kul..haha

Fylleslag, eller vad kallas de?!

-minns- faktiskt.. :)

 

I övrigt så e de juh faktiskt även KING freda

Och de e juh en dag jag istortsätt alltid ser fram emot

Iofs har jag inget planerat för helgen

förutom att jag kanske lovat grabben lite för mycke, Ha!

så som att gå upp och bada lite i morron...

Men man ska kanske inte lova för mycket efter att man haft julbord dagen innan.. tihi tihi ;)

 

Nej jag har faktiskt lite att stå i.. tro de eller ej asså men så e de!

Ha en trevlig helg, vi ses i dimman

Tjing

 

http://www.youtube.com/watch?v=DdaOeAxy0GU

All that remains - This calling

-gillar detta skarpt-


                Jag finns på:

                  yohaana

 

 

Translate

Arkiv

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards