Dream as if you could live forever... Live as if you only have today.

Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Tillbaka till verkligeheten....

Av Johanna - 14 december 2009 12:08

efter lite ledig tid med familjen...

 

Jag har haft de så himla underbart dessa dagar uppe i Sälen..

Ni alla e så himla goa på erat lilla sätt, sen visst de finns saker man börjar undra över men men.. orkar inte lägga energi på de.

 

Onsdag 9/12

Kom upp till stugan runt nio på kvällen..

Näst högst uppe i backen bodde vi.. I en stooor fin stuga med en sisodär 90km utsikt över berg/skog och dal... :)

Hur fint/mysigt som helst

Kvällen blev bara till att umgås och dricka gott

 

Torsdag 10/12

Denna dag blev till att känna av byn lite.. kolla in backarna som vissa av oss åkte i..

För min egen del vart de lugnt med lite pulka åkning i backen med barnen..

Mysigt!

Kvällen vart även den lugn

 

Fredag 11/12

Ja nu börja de hända lite..
Jag lova för mycke och de sluta med att jag stod i backen med skidor och pjäxor på och va på väg utför för absolut första gången i hela mitt liv.. :)

HAHA

jag ramla, skratta, skaka om vart annat..

Lift folket mfl fick sig nog ett eller två goda skratt de oxå..

Men de kan jag bjuda på såhär i efterhand.. Hihi

Jag åkte väl halva dagen ungefär, liftarna stängde vid 3 så..

Sen va jag HELT slut.. men en upplevelse rikare.. :)

Tack snälla för den dagen.. haha

 

Kvällen vankades på "Lammet & Grisen"

En middag på 12 pers... riktigt trevligt och RIKTIGT god mat.. ujuj

Magen vart större än vanligt.. ;)

Skojar inte!

Hihi

 

Lördag 12/12

Denna dag hade jag sett fram emot mest av allt..

De vankades skoter safari...

Sikken fröjd för kropp och själ...

Vilka vyer man fick se.. Helt otroligt vackert med all snö och solen som sken underbart..

En helt fantastisk tripp.

Drog sedan till Stadium OUTLET som precis hade öppnat upp där och shoppade loss lite till fina priser.. :)

De gillar vi..

Efter de så drog vi vidare till ett "äventyrsbad" och bada lite.. få kroppen att slappna av lite extra efter fredagens & lördagens bravader.. :)

Kan LOVA att jag hade träningsvärk efter skidåkningen i fredes.. HAHA

 

På kvällen så hade vi lite extra gäster hemma hos oss och vi åt god middag och hade trevligt..
Dock blev jag dålig så jag va tvungen att vika av och lägga mig en stund..

Annars så handla bara kvällen om att packa ihop de mesta inför hemresan dagen efter.

 

Söndag 13/12 -Lucia-dagen-

Klev upp tidigt på morgonen för att se på luciavakan som gick på tv..

Tycker de kan vara rätt mysigt.

Denna dag handla allt bara om att packa ihop och städa efter oss..

Men de gick på ett kick iom att vi va så pass många..

Så vid 11 snåret bar de iväg hemåt igen.

Stannade till vid Insjön och shoppade loss lite till...

Shopp-galen johanna! :)

Klev innanför dörren runt 20 kanske?!..

Då blev de till att packa upp osv.. sen soffan och där tok slockna jag..

Mindre pigg

 

_____________________________

 

Idag månda så e man tebax i verkligheten igen..
Dvs på jobbet..

MEN jag mår inge vidare.. jag fryser satan och näsan e täppt... :(

Så får se hur de blir resten av veckan..

Försöker hålla ut så länge de går..

 

Om ett par timmar e de lussefika här på jobbet..

Yeey!

pepparkakor & lussekatter.. :)

 

Vi ses

Tjing!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 10 mars 2014 13:19

japp längesen... men jag är nog inte direkt tillbaka bara för detta inlägget.. ville bara uppdatera er som fortfarande syns till h'r lite... 2013 - Hus 2014 - Bebis Ingen är lyckligare än jag ♥ ...

Av Johanna - 4 januari 2013 06:58

hus nu... helt sjukt faktiskt :) ca 8 timmar tog det för alla arbetare att sätta ihop vårt "lilla" slott :) Eller okej, de saknas pannor på taket och lite arbete inne i huset men om vi säger såhär då.. efter ca 8 timmar stog där ett hus som for...

Av Johanna - 27 december 2012 09:05

Här är jag uppe med tuppen.. tvättid. Skönt och ha det gjort... sen blir det väl till att åka till tomten och skotta snö... dock plusgrader idag så tungt lär det va. Men thats life :)   Jag har tyvärr inga direkta julklappar att skylta med.. ...

Av Johanna - 21 december 2012 08:46

Idag går vi på julledigt, herre'je va skönt de ska bli. Behöver de efter en tuff höst.. Men först ere julfest med jobbet ikväll.. trevligt värre :)   Passar även på att önska alla en riktig   GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR ♥   ...

Av Johanna - 17 december 2012 08:29

julafton om EN vecka... say whaaat?! Har inte nån koll i år känner jag, tiden bara rusar förbi. Hemma finns absolut nada julstämning, stakar och stjärnor är uppe och en provisorisk adventljusstake. Finns ingen ide att julpynta i år känner vi.. ...

                Jag finns på:

                  yohaana

 

 

Translate

Arkiv

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards