Dream as if you could live forever... Live as if you only have today.

Direktlänk till inlägg 5 november 2009

E jag udda?!

Av Johanna - 5 november 2009 10:08

till en viss del ja.... men åkaj de visste vi redan! ;)

..men de jag syftar på i de här sammanhanget är ang julen o denna tid på året...

(vet de e skit tidigt men alla verkar juh börja diskutera den nu.. och jaa.. de e juh bara dryga 1½ månad kvar så varför kan inte jag oxå göra de då?)

Asså jag kanske inte hatar julen men jag diggar den inte så fett som många andra verkar göra..

och bara för att jag inte vill ha tonvis med tomtar runt mig eller en riktig gran så e jag tydligen udda ?!..

Jag älskar att fira julen tillsammans med familjen.. inte de jag menar.. men för mig gör de inget om de "bara" står 2 tomtar på en hylla och plastgranen lyser fint i rummet...

Jag kan helt ärligt säga att de snarare vänder sig i magen när de börjar närma sig jul... ångest och stress!

Redan i mitten av oktober stod julsaker och julgranar uppsmyckade i butikerna... asså shit!!

Redan DÅ börja de.. stress, ångest, blä.... hur jäkla bra e de lixom?!

Borde de inte vara tvärtom?!

Borde de inte vara ... -åh va mysigt.. julen börjar närma sig.. osv..

men vi ALLA vet juh hur ivriga och uppstressade folk är över de här.. se bara som sagt när de ska inhandlas julklappar...

Nää usch jag mår illa av bara tanken...

 

Och bara de här vädret, räcker med att titta ut genom fönstret idag så säger de mer än ord...

De kan jag säga att jag hatar.. ordagrant!

Som jag nämt sååå många gånger så skulle jag inte alls lida av att bo i ett varmare land där snö inte ens existerade..

Tänk att ist kanske då kunna välja att isf "åka hem till sverige" för att få uppleva lite snö..

Men sen kunna återvända till värmen igen.

 

Nä fy farao... jag säger bara...juletid e en fin tid.. men de e bara att acceptera.. jag kommer inte heller i år lägga ner mer energi på julen än va jag själv tycker jag klarar av...

De får helt enkelt vara för mig.

Så vi får se hur denna julen kommer bli..... ??

Johanna vs tomteälskare ?!

Flört


-ett totalt ointressant inlägg.. men ett inlägg som kanske får vissa att förstå hur jag känner över julen då tydligen "jag" måste acceptera att de ska vara mycke tomtar, riktig gran osv-

Tjing!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 10 mars 2014 13:19

japp längesen... men jag är nog inte direkt tillbaka bara för detta inlägget.. ville bara uppdatera er som fortfarande syns till h'r lite... 2013 - Hus 2014 - Bebis Ingen är lyckligare än jag ♥ ...

Av Johanna - 4 januari 2013 06:58

hus nu... helt sjukt faktiskt :) ca 8 timmar tog det för alla arbetare att sätta ihop vårt "lilla" slott :) Eller okej, de saknas pannor på taket och lite arbete inne i huset men om vi säger såhär då.. efter ca 8 timmar stog där ett hus som for...

Av Johanna - 27 december 2012 09:05

Här är jag uppe med tuppen.. tvättid. Skönt och ha det gjort... sen blir det väl till att åka till tomten och skotta snö... dock plusgrader idag så tungt lär det va. Men thats life :)   Jag har tyvärr inga direkta julklappar att skylta med.. ...

Av Johanna - 21 december 2012 08:46

Idag går vi på julledigt, herre'je va skönt de ska bli. Behöver de efter en tuff höst.. Men först ere julfest med jobbet ikväll.. trevligt värre :)   Passar även på att önska alla en riktig   GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR ♥   ...

Av Johanna - 17 december 2012 08:29

julafton om EN vecka... say whaaat?! Har inte nån koll i år känner jag, tiden bara rusar förbi. Hemma finns absolut nada julstämning, stakar och stjärnor är uppe och en provisorisk adventljusstake. Finns ingen ide att julpynta i år känner vi.. ...

                Jag finns på:

                  yohaana

 

 

Translate

Arkiv

Tidigare år

 

 

 

 

 

 

 

 

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards